کد خبر: ۲۵۴۶۹
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
هم‌زمان با اعلام تخلیه مناطق مسکونی جمهوری‌های خودمختار شرق اوکراین، ویدئوهایی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در این نواحی منتشر شده است.
به گزارش جدید پرس:

رسانه‌های روسی روز جمعه گزارش‌هایی از تخلیه مناطق مسکونی بخش‌هایی از منطقه خودمختار «دونباس» و به صدا در آمدن صدای آژیر خطر منتشر کردند.

به نوشته روزنامه «مسکو تایمز»، «دنیس پوشیلین» رهبر جمهوری خودخوانده خلق دونتسک در پیامی تلویزیونی اعلام کرد تخلیه محله «روستوف» با هماهنگی «رهبران روسیه» در حال انجام است و «ابتدا زنان و کودکان و افراد سالخورده تخلیه خواهند شد».

این مقام منطقه خودمختار دونتسک درباره علت این تخلیه گفت: «ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به‌زودی دستور حمله را به ارتش خود خواهد داد و آن‌ها قصد دارند به جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک حمله کنند».

او با اشاره به حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای دو روز گذشته به این مناطق گفت: «آن‌ها سلاح‌های خود را به سمت غیرنظامیان نشانه رفته‌اند».

وزارت امور خارجه اوکراین در واکنشی گفت، کی‌یف قصد حمله به این نواحی خودمختار را نداشته و «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز گفت، از تخلیه مردم دونتسک و لوهانسک اطلاعی ندارد.

با این حال ساعتی پس از اعلام تخلیه شهروندان از مناطق مختلف دونباس، رسانه‌های روس ویدئوهایی از به صدا درآمدن آژیر خطر در این نواحی را منتشر کردند.

اقدامات انجام شده برای ممانعت از تلفات غیرنظامی در پی افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین در حالی انجام می‌گیرند که نشست امنیتی مونیخ بدون شرکت روسیه کار خود را آغاز کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها