کد خبر: ۲۵۴۰۶
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
عربستان به پروژه سوپرلیگ آفریقا ۲۰۰ میلیون یورو کمک می‌کند تا حمایت کنفدراسیون فوتبال این قاره را برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ به دست بیاورد.
به گزارش جدید پرس:

روزنامه گاردین اعلام کرد مذاکرات بین کنفدراسیون فوتبال آفریقا و عربستان سعودی درباره تورنمنت سوپرلیگ آفریقا با توافق دو طرف به پایان رسیده و طرف عربستانی متعهد شده مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو به برگزاری این تورنمنت کمک مالی کند.

سوپرلیگ آفریقا ابتدا به شکل نسخه‌ای کوچک از رقابت اصلی برگزار می‌شود و طبق برنامه این نسخه اولیه از تاریخ ۱۷ اکتبر تا ۳۰ نوامبر امسال با حضور ۸ تیم برگزار خواهد شد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود نسخه نهایی و کامل این تورنمنت از فصل ۲۵-۲۰۲۴ با حضور ۲۴ تیم آفریقایی برگزار خواهد شد.

پاتریس موتسه‌په، رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا، اخیرا با حضور مقابل دوربین‌ها یک قرارداد همکاری ۵ ساله با فدراسیون فوتبال عربستان امضا کرد.

گزارش‌ها در آفریقا حاکی است هشت تیم اولی که امسال در نسخه اولیه سوپرلیگ آفریقا حضور دارند انتخاب شده و به این شرح خواهند بود:" الوداد مراکش، الترجی تونس، الاهلی مصر، هوریا کوناکری گینه، پترو اتلتیکو آنگولا، سیبما تانزانیا، سان‌داونز آفریقای جنوبی و تی‌پی مازمبه کنگو.

عربستان سعودی در تلاش است میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ را به دست بیاورد. فدراسیون فوتبال این کشور امیدوار است با کمک مالی به فوتبال آفریقا بتواند رای مثبت کنفدراسیون این قاره را برای حمایت از میزبانی‌اش به دست بیاورد. در گذشته گزارش‌هایی مطرح شده بود که عربستان به دو نامزد دیگر میزبانی این تورنمنت یعنی مصر و اوکراین اطلاع داده در صورتیکه عربستان را به عنوان سومین نامزد مشترک بپذیرند کلیه هزینه‌های آماده‌سازی این کشور‌ها برای میزبانی جام جهانی را خواهد پرداخت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها