کد خبر: ۲۵۴۰۵
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
تسلا سال گذشته از نسخه اولیه ربات انسان نمای خود رونمایی کرد و حالا ایلان ماسک ویدیو جدیدی را از آن منتشر کرده است. در ویدیو جدید پیشرفت قابل توجه این ربات را شاهد هستیم.
به گزارش جدید پرس:

شرکت‌های مختلفی در حال ترکیب هوش مصنوعی و دنیای رباتیک هستند تا آینده را در دست گیرند. آنها بر این باورند که روزی ربات‌ها در تمامی خانه‌ها خواهند بود و بشر حتی تصور زندگی بدون آنها را هم نخواهد داشت. همین باور باعث شده که شاهد رقابت سنگینی در این بخش باشیم. حالا نیز ایلان ماسک ویدیو جدیدی از ربات انسان نمای تسلا منتشر کرده است تا پیشرفت‌های این شرکت را نشان دهد.

پیشرفت قابل توجه ربات انسان نمای تسلا

ربات انسان نمای تسلا

ایلان ماسک این ویدیو را در جلسه‌ای با سهام‌داران تسلا نشان داد و تاکید کرد که این ویدیو شب گذشته آماده شده است. در ویدیو جدید تسلا بات را می‌بینیم که به آهستگی راه می‌رود و قادر است اشیاء را بلند کرده و جابه‌جا کند. همچنین این ربات قابلیت کنترل نیروی وارده را دارد. مهندسان تسلا به‌سختی در تلاش برای آماده‌سازی این ربات هستند و تاکنون نیز توانسته‌اند با استفاده از یادگیری ماشینی گام‌های بزرگی بردارند.

تسلا بات حالا می‌تواند محیط اطراف را ارزیابی کرده و بشناسد. هرچند که این تازه اول ماجرا است و آنها می‌خواهند ربات انسان نمای خود را مرحله به مرحله برای انجام کارهای پیچیده‌تر آماده کنند. این پیشرفت‌ها در حالی به‌دست آمده‌اند که وقتی برای اولین بار سال گذشته از Tesla Bot رونمایی شد، توانایی راه رفتن نداشت.

کمی بعد نیز نسخه جدیدی به نمایش در آمد که به یک پایه تکیه داده بود و صرفا می‌توانست برای حضار دست تکان دهد. هرچند که حالا با یک نسخه نسبتا مستقل طرف هستیم. همه اینها در حالی است که چند ماه پیش خبر رسید ربات سایبروان شیائومی درام می‌نوازد و شرکت Sanctuary AI نیز با انتشار ویدیویی توانایی‌های خارق‌العاده ربات انسان‌ نمای فونیکس با هوش مصنوعی کربن را به رخ همگان کشید. همین نیز کار را برای ربات انسان نمای تسلا بسیار سخت می‌کند.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها