کد خبر: ۲۵۳۷۸
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
اواسط جولای گذشته بود که هیوندای از یک کانسپت متفاوت رونمایی کرد. این کانسپت N Vision 74 نام داشت، حالا در آستانه تولید است.
به گزارش جدید پرس:

اواسط جولای گذشته بود که هیوندای از یک کانسپت متفاوت رونمایی کرد. این کانسپت N Vision 74 نام داشت و طراحان هیوندای در خلق آن از مدل کلاسیک پونی کوپه الگوبرداری کرده بودند. پس از رونمایی، این خودروی مفهومی با استقبال بسیار بالایی روبرو شد و توانست نظر مثبت تقریباً تمامی نشریات را به خود جلب کند. حالا خبر می‌رسد حجم بازخوردهای مثبت، هیوندای را مجاب کرده برای تولید انبوه N Vision 74 چراغ سبز نشان دهد.

بر اساس گزارش نشریه کره‌ای Money Today، هیوندای در نظر دارد طی مراسم Pony Day خبر تولید نسخه خیابانی کانسپت N Vision 74 را به‌طور رسمی اعلام کند. این مراسم در روزهای پایانی ماه می امسال در سئول برگزار خواهد شد. نشریه کره‌ای گزارش کرده هیوندای در مراسم مذکور نسخه خیابانی را نیز در معرض دید عموم قرار خواهد داد. انتظار می‌رود این نسخه در مقایسه با مدل مفهومی کمی از آن طراحی رادیکال فاصله بگیرد و دارای بدنه ساده‌تری باشد.

هیوندای N Vision 74

مشخصات فنی هیوندای N Vision 74

نشریه Money Today در گزارش خود به مشخصات فنی نسخه تولید انبوه N Vision 74 اشاره‌ای نکرده است. شاید بدانید مدل مفهومی، به یک پیشرانه هیبریدی مجهز است، البته پیشرانه‌ای متفاوت از هیبریدی‌های کنونی. در پیشرانه‌های هیبریدی کنونی، نیروی اصلی توسط یک موتور بنزینی یا دیزلی تأمین می‌شود، اما در کانسپت N Vision 74 این وظیفه را پیل سوختی بر عهده دارد. پیشرانه این کانسپت مدرن متشکل از دو موتور برقی روی محور عقب است که مجموع قدرت آنها به 671 اسب بخار و گشتاور آنها به 900 نیوتن متر می‌رسد.

با اتکا به باتری 62.4 کیلووات ساعت و مخزنی که گنجایش 4.2 کیلوگرم هیدروژن را دارد، کانسپت هیوندای N Vision 74 قادر است تا 600 کیلومتر مسافت را طی کند.

هیوندای N Vision 74

هیوندای در زمان رونمایی کانسپت N Vision 74 شتاب و حداکثر سرعت آن را به ترتیب 4 ثانیه و 250 کیلومتر در ساعت اعلام کرد. این کمپانی بعدها از افزودن موتور دیگر به محور جلو برای دستیابی به قدرت بیشتر و عملکرد بهتر خبر داد.

هیوندای N Vision 74

اما با نگاه به محصولات فعلی گروه هیوندای می‌توان متوجه شد نسخه تولید انبوه N Vision 74 به احتمال زیاد دارای پیشرانه ضعیف‌تری خواهد بود. مگر اینکه کره‌ای‌ها تصمیم بگیرند آن را با پیشرانه تمام الکتریکی وارد بازار کنند.

در بین موتورهای درون‌سوز، موتور 3.5 لیتری توئین توربوی V6 می‌تواند کاندیدای اصلی باشد. این موتور که نیروبخش سدان فول‌سایز جنسیس G90 است، توانایی تولید 409 اسب بخار قدرت و 549 نیوتن متر گشتاور را دارد. به‌غیر از این، موتور 3.3 لیتری V6 نیز ممکن است کاندیدای احتمالی باشد. این موتور V6 هم 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها