کد خبر: ۲۵۲۷۵
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
همزمان با سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و وزیر نیرو به سیستان و بلوچستان، طرح آبرسانی به ۱۵۵ روستای این استان با جمعیت ۶۶ هزار نفر به طور رسمی افتتاح شد.
به گزارش جدید پرس:

همزمان با سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و وزیر نیرو به سیستان و بلوچستان، طرح آبرسانی به ۱۵۵ روستای این استان با جمعیت ۶۶ هزار نفر به طور رسمی افتتاح شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این طرح‌ها در ۱۹ شهرستان استان در قالب ۷ مجتمع آبرسانی و ۲۶ پروژه، از محل طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اعتبار ۲۹۱ میلیارد تومان اجرا شده است.

قاسمی افزود: حجم عملیات انجام شده برای این تعداد روستا، شامل ۴۲۲ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در اقطار ۹۰ تا ۵۰۰ میلیمتر، ۱۲ حلقه چاه با ظرفیت ۱۲۲ لیتر بر ثانیه، احداث ۸ باب مخزن ذخیره با حجم ۲۰۰۰ مترمکعب و ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ است. با بهره‌برداری از این تعداد روستا، شاخص آبرسانی استان با ۱.۶ درصد ارتقا به عدد ۷۲.۶ درصد رسید.

وی ادامه داد: "پسابندر"، به عنوان اولین روستای نوار ساحلی در جنوب شرقی‌ترین نقطه کشور که فاقد هرگونه تأسیسات آبرسانی بود با اجرای ۳۶ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع از محل آب‌شیرین‌کن به آب پایدار متصل شد، آبرسانی به این روستا با توجه به جایگاه استراتژیک آن از جمله پروژه‌های شاخص‌ این افتتاحیه بوده است.

وی گفت: با حمایت دولت سیزدهم و همت وزارت نیرو، تأمین آب پایدار و رفع تنش آبی از روستاها، در اولویت کار قرار گرفت و در همین راستا برای رفع محرومیت و تأمین آب پایدار ۱۷۵۱ روستای استان با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، قراردادی به ارزش ۴۸۳۰ میلیارد تومان منعقد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اجرای بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع و احداث ۱۵۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره، بخشی از اقدامات برنامه‌ریزی شده در راستای تامین آب و یا رفع تنش آبی این تعداد روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو است.

گفتنی است، از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون ۲۲۴ روستای سیستان و بلوچستان آبرسانی و یا رفع تنش آبی شده‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها