کد خبر: ۲۵۱۷۰
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
خطوط هوایی عربستان تاریخ استقبال از زائران خانه خدا و پروازهای بازگشت آنها را اعلام کرد.
به گزارش جدید پرس:

پایگاه خبری المصراوی به نقل از مسئولان خطوط هوایی عربستان سعودی گزارش داد که پروازهای خطوط هوایی این کشور برای انتقال زائران خانه خدا از ۲۱ مه جاری (۳۱ اردیبهشت) شروع شده و تا ۲۲ ژوئن آتی (۱ تیر) ادامه پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، روند بازگرداندن حجاج نیز از ۲ ژوئیه (۱۱ تیر) آغاز و تا ۲ اوت آتی (۱۱ مرداد) ادامه پیدا می‌کند.

رسانه‌های مصری نیز گزارش دادند که قیمت بلیط هواپیما برای موسم حج امسال از ۲۰ هزار پوند مصر شروع شده و تا ۴۰ هزار پوند مصر می‌رسد.

پیش از این، عبدالله الشهرانی، سخنگوی رسمی خطوط هوایی عربستان سعودی اعلام کرده بو که این خطوط هوایی، یک برنامه هدفمند برای خدمات رسانی به زائران خانه خدا طی موسم حج امسال تهیه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، خطوط هوایی عربستان سعودی، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار صندلی برای انتقال حجاج بیت الله الحرام از اقصی نقاط جهان به مکه مکرمه، تخصیص داده‌اند.

الشهرانی اضافه کرد که خطوط هوایی عربستان ۱۰۰ مقصد مشخص و جدول بندی شده دارد که در چنین مراسم‌هایی ۱۴ مقصد دیگر با به کارگیری ۱۷۶ هواپیما، اضافه می‌شود.

از سوی دیگر، اداره امنیت عمومی عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نزدیک شدن به موسم حج در اواخر ژوئن، از روز دوشنبه ۱۵ ماه مه از ورود افراد بدون مجوز به مکه مکرمه ممانعت می‌شود.

در این بیانیه آمده است: در راستای اجرای دستورالعمل برگزاری حج، ساکنانی که قصد ورود به مکه را دارند باید از مراجع ذی صلاح مجوز دریافت کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها