کد خبر: ۲۵۱۱۰
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
رئیس فدراسیون هندبال در واکنش به انتقادهای علیرضا دبیر خود را به «ندانستن» زد.
به گزارش جدید پرس:

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی که در دوره گذشته کمیته ملی المپیک انتقادات زیادی به سازوکار تقسیم بودجه و اعضای هیأت اجرایی داشت بار دیگر نسبت به برخی اتفاقات واکنش نشان داد.

دبیر چند روز پیش در نامه‌ای خطاب به محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک تذکرات قبلی خود را بار دیگر در خصوص هیأت اجرایی تکرار کرد.

در حالی که حدوداً دو ماه از مهلت قانونی ریاست دبیر در فدراسیون کشتی مانده است و وی برای دوره دوم ریاست نیز در انتخابات ثبت‌نام کرده است، نسبت به افزایش قابل توجه بودجه فدراسیون‌‎هایی که رؤسای آنها عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک هستند انتقاد کرد. دبیر در این نامه عنوان کرده است که رؤسای عضو هیئت اجرایی، آنجا نماینده همه فدراسیون‌ها هستند و این‌که عضویت آنها در کمیته ملی المپیک صرفاً منجر به افزایش چندبرابری بودجه فدراسیون‌های خودشان شود، موضوع درستی نیست.

یکی از نامه‌های دبیر درخصوص علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال است. دبیر با اشاره به دوشغله بودن او، عنوان کرده است که پاکدل باید هرچه سریع‌تر یا از ریاست فدراسیون هندبال و یا از آکادمی ملی المپیک خارج شود وگرنه این همان کاری است که در هیأت اجرایی گذشته انجام شده بود. این برای بار دوم است که علیرضا دبیر در این خصوص تذکر می‌دهد و باتوجه به عدم توجه به آن، این بار در نامه‌ای خواستار پیگیری موضوع شده است.

ماجرای نامه علیرضا دبیر علیه یک رئیس فدراسیون

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در مورد حرف و حدیث‌ها در خصوص حضور همزمانش در فدراسیون و آکادمی ملی المپیک و مکاتبه دبیر با خسروی وفا اظهار داشت: در مورد این نامه‌ها چون ندیدم، توجهی هم نکردم. این موضوع را بیشتر در رسانه‌ها دیدم. با توجه به اینکه نامه خطاب به من نیست، نمی‌توانم اظهار نظر کنم. دبیر از دوستان من است و اگر به خودم نامه زده بود قطعاً با ادب پاسخ می‌دادم چون به خودم نزده موضع نگرفتم و این موضوع را به کمیته ملی المپیک می‌سپارم.

وی در مورد حضور همزمانش در آکادمی ملی المپیک و ریاست فدراسیون و بحث دو شغله بودن عنوان کرد: با عنایتی که خسروی‌وفا به من داشت در آکادمی حضور پیدا کردم. دو شغله نیستم و یک حقوق بیشتر نمی‌گیرم. از کمیته یک ریال نگرفتم و زمان‌هایی که برای آکادمی گذاشتم خارج از زمان کاری فدراسیون بوده است.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: در آخرین جلسه هیئت اجرایی گفتم چرا بودجه عملیاتی 1401 را منتشر نمی‌کنید؟ بودجه سال گذشته هندبال عدد عادلانه‌ای نبود و با صالحی امیری (رئیس وقت کمیته ملی المپیک) صحبت کردم و گفتند باید بودجه افزایش یابد و 4 میلیارد و 670 میلیون بودجه عملیاتی هندبال بوده است. امسال بودجه 5 میلیارد شده و 17 درصد رشد داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که شما باید بودجه مصوب 1401 و 1402 رو به لحاظ درصدی مقایسه کنید نه بودجه عملیاتی و بودجه مصوب را گفت: من از شما این سوال را می‌پرسم آیا یک میلیارد و500 با حجم فعالیت‌های هندبال در سال 1401 منطقی بوده؟ من هم با اعضای هیأت اجرایی صحبت کردم و صالحی امیری شخصاً ورود کرد و بودجه 3 میلیارد و 500 شد و در بحث بلیط‌هایی که همه رشته‌ها گرفتند از جمله به ما کمک شد و جمع آن همین 4 میلیارد و 670 میلیون تومان شد.

ماجرای نامه علیرضا دبیر علیه یک رئیس فدراسیون

این اظهارات پاکدل در شرایطی مطرح شد که علیرضا دبیر درخصوص نامه‌ای که درمورد نحوه فعالیت علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال نوشته است، اظهار داشت: خطاب من شخص پاکدل بود. چه دلیلی دارد که او دوشغله باشد و بودجه فدراسیون خودش را به دلیل حضور در هیأت اجرایی چند برابر کند؟ من می‌دانم که اغلب روسای فدراسیون‌ها نسبت به این موضوع گلایه دارند و من به نمایندگی از تمام آنها نسبت به این امر واکنش نشان دادم. تعجب می‌کنم که پاکدل اعلام کرده نامه من خطاب به وی نبوده است. باید تاکید کنم که اتفاقا نامه‌ای که ارسال کردم دقیقا به این موضوع اشاره دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها