کد خبر: ۲۵۰۱۱
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
چرا وقتی من مستقیم رانندگی می کنم ماشین من به سمت راست می کشد؟ این سوالی است که بعضا هم خود رانندگان و هم رانندگانی که شاهد حرکت آنها در خیابان ها هستند برایشان مطرح می شود.
به گزارش جدید پرس:

اگر در خیابان های شهرهای ایران رانندگی کنید بعد از مدتی شاید متوجه یک اتفاق در رانندگی دیگران حتی خودتان بشوید و آن اینکه اکثر خودروها به جای حرکت مستقیم مدام به سمت راست و چپ کشیده می شوند و اکثرا حرکت خودروها به سمت راست است!

  • البته باید بگوییم که این اتفاق فقط در خیابان های ایران رخ نمی دهد ولی چون ما ساکن ایران هستیم در مورد رانندگان این کشور صحبت می کنیم.

کارشناسان 5 دلیل را برای این نوع رانندگی و حرکت خودرو بیان می کنند.

اول اینکه حتما می دانید که سیستم تعلیق اتومبیل شما طوری طراحی شده است که مستقیماً حرکت کند مگر اینکه فرمان را بچرخانید. اگر وقتی می‌خواهید مستقیم رانندگی کنید، وسیله نقلیه شما به سمت راست یا چپ می‌کشد و متوجه شدید که دائماً باید حرکت خودرو را اصلاح کنید، یا  سیستم تعلیق یا لاستیک‌هایتان مشکل دارید. 

نکته مهم دیگر توجه به شرایط ایمنی ترمز است،اگر وسیله نقلیه شما هنگام ترمزگیری به سمت راست می‌کشد، سیستم ترمز با مشکل مواجه است. مواردی که باعث می‌شوند خودرو هنگام ترمز کشیده شود عبارتند از گیرکردن کالیپرها، شلنگ‌های ترمز  یا مشکلات سیستم لغزش ترمز. برای اطمینان از اینکه دچار مشکل ترمز نمی شوید، سیستم ترمز را هر 19000 کیلومتر بازرسی کنید.

اگر بلبرینگ چرخ فرسوده شده باشد، وسیله نقلیه شما به پهلو می کشد. با این حال، علائم دیگری وجود دارد که قبل از شروع کشیدن متوجه خواهید شد. اول، ممکن است صدای ساییدن از چرخ با بلبرینگ فرسوده بشنوید. همچنین متوجه خواهید شد که فرمان شما شروع به لرزیدن می کند. در نهایت، وسیله نقلیه شما نیز شروع به کشیدن به کناری می کند.

و مورد دیگر به  قطعات سیستم تعلیق بر می گردد که احتمالا فرسوده شده اند و  وسیله نقلیه شما را به کنار می کشند. اگر قطعات سیستم فرمان فرسوده شده باشد، این نیز می تواند مشکل ایجاد کند. پیشنهاد می شود  سیستم تعلیق و فرمان خودروی خود را سالانه بررسی کنید تا مطمئن شوید که قطعات فرسوده نشده اند.

و در آخر با  توجه به اینکه اکثر خودروهایی که در خیابان به جای مسیر مستقیم، بیشتر به سمت راست کشیده می شوند به نظر رانندگان باید توجه بیشتری به ایمنی ترمز خودروهایشان داشته باشند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها