کد خبر: ۲۴۸۷۴
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
قیمت سکه بهار آزادی ظرف چند روز گذشته دو میلیون تومان ریخت و امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت سکه وارد کانال ۳۱ میلیون تومانی شد. اما علت کاهش قیمت طلا و سکه چیست و آیا اکنون زمان ورود به بازار سکه و طلاست؟
به گزارش جدید پرس:

قیمت سکه تمام امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ حدود ۳۱ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان شد. این در حالی است که قیمت سکه هفته گذشته در آستانه کانال ۳۳ میلیونی ایستاده بود.

قیمت سکه بهار آزادی به ۲۸ میلیون تومان رسید. قیمت نیم سکه هم با اندکی کاهش ۱۸ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان شد. این در حالی است که قیمت نیم سکه هم هفته گذشته به نزدیک ۱۹ میلیون تومان رسیده بود. قیمت ربع سکه ۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان است. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان بود.

علت کاهش قیمت سکه را باید در کاهش قیمت دلار جستجو کرد. گزارش‌ها می‌گوید قیمت دلار از ۵۳ هزار تومان به ۵۲ هزار تومان رسیده و احتمال ریزش بیشتر قیمت دلار در بازار حداقل به صورت موقتی وجود دارد. برای همین ممکن است روند کاهشی قیمت طلا و سکه هم ادامه داشته باشد.

علت کاهش قیمت طلا و سکه چیست؟

اما علت کاهش قیمت طلا و سکه چیست؟ از بیستم اردیبهشت ماه عرضه خودرو در سامانه یکپارچه آغاز شده و معامله‌گران معتقدند که همین مساله بخشی از نقدینگی مردم را به سمت بازار خودرو کشانده و ورود پول به بازارهایی چون طلا و سکه را کند کرده و از قدرت سکه‌بازارن افزایشی کاسته شده است. به عبارتی برخی از افراد برای خرید خودرو و ایجاد حساب وکالتی اقدام به فروش طلا کرده‌اند و عرضه در بازار افزایش داشته است.

نکته موثر دیگر در روند کاهش قیمت‌ها، کاهش قیمت دلار است. برخی از کارشناسان می‌گویند بانک مرکزی فعلا به صورت دستوری قیمت دلار را کاهش داده و دلار در فاز استراحت است. کاهش قیمت دلار هرات هم بر روند بازار تهران تاثیر کاهشی گذاشته است و حالا معامله‌گران میدان فردوسی چشم به قیمت دلار هرات دارند تا آینده قیمت دلار را از این مسیر پیش بینی کنند.

اکنون زمان خرید طلا و سکه است؟

قیمت سکه در هفته گذشته تا آستانه ۳۳ میلیون تومان هم رفت و اکنون حدود دو میلیون تومان کاهش داشته است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم امروز بالاخره از کانال دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فاصله گرفت و به دو میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید.

کشتی‌آرا، فعال بازار طلا و سکه می‌گوید بعد از ریزش قیمت طلا و سکه، هیجانات کاذب از بازار خارج شده و هم اکنون خریدار و فروشنده واقعی در بازار هستند. او هفته گذشته هم تاکید کرده بود که کاهش قیمت در بازار ادامه دارد و این هفته زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها