کد خبر: ۲۴۸۵۱
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
بازار طلا و سکه در حالی کار خود را در بیست و سومین روز اردیبهشت آغاز کرده که بررسی روند قیمت‌ها در هفته گذشته، نشان از کاهش قیمت‌ها دارد.
به گزارش جدید پرس:

 بررسی قیمت‌ها در بازار طلا حاکی از آن است که قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در هفته گذشته ۹ هزار تومان کاهش قیمت داشته و در حال حاضر در بازار به قیمت ۲ میلیون و ۶۴۲ هزار تومان به فروش می‌رود. قیمت هر مثقال طلا نیز طی یک هفته گذشته ۳۴ هزار تومان ارزان شد و به ۱۱ میلیون و ۴۵۱ تومان رسید.

قیمت هر قطعه سکه امامی نیز افت ۵۰۰ هزار تومانی قیمت را تجربه کرده و با ریزش ۱.۵ درصدی نسبت به یک هفته قبل، روی قیمت ۳۲ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان ایستاد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر سکه بهار آزادی ۲۸ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۸ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان است.

گزارش روند بازار بیانگر آن است که در حال حاضر حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۶۷ هزار تومان، حباب سکه بهار آزادی به ۳ میلیون و ۱۶۱ هزار تومان، حباب نیم‌سکه ۵ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان، حباب ربع‌سکه ۵ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان و حباب سکه گرمی ۳ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان رسیده است.

بنا به این گزارش، محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار معتقد است: بازار در هفته گذشته بازار با ثباتی بود و سیر نزولی قیمت‌ها باعث شد که تقاضا تا حدودی کاهش پیدا کند و این کاهش منجر به تنظیم بازار شد.

وی عنوان کرده است؛ به‌نوعی می‌توان گفت با دستورالعمل‌های جدید بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در خصوص ثبت معاملات طلا، سکه و ارز، دست افراد سوداگر از بازار کوتاه مانده و معاملات سکه، طلا و ارز جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند و افراد واقعی وارد معاملات شده‌اند.

کشتی‌آرای تاکید کرده است؛ به نظر می‌رسد که هفته پیش‌رو هم همین روند را داشته باشیم و بازار در جهت معاملات شفاف و واقعی طی مسیر کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها