کد خبر: ۲۴۸۱۹
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
گشت ارشاد مدیران وعده ای بود که رئیسی در ایام انتخابات به مردم داد که در آخرین مورد از اقدامات دولت در این راستا، تیم نظارتی دولت در کمتر از 3 ماه گذشته بیش از 20 مدیر ارشد و میانی دولتی را تغییر داده است.
به گزارش جدید پرس:

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ایام مناظرات ریاست جمهوری گفته بود: «برای مدیران، گشت ارشاد خواهیم داشت».

رئیسی چند ماه پس از کسب آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری در نشستی از عملی شدن وعده «گشت ارشاد مدیران» خبر داد و اظهار کرد: «گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست جمهوری تشکیل شد و به دستگاه‌های مختلف سرکشی می شود».

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در همین رابطه گفته است: «میثاق ما با مدیران، حل مشکلات مردم است و ما به هیچ مدیری چک سفید امضاء نداده‌ایم و هیچ مدیری حق ندارد خدمات‌دهی به مردم را به تأخیر بیندازد».

 

تغییرات مدیریتی در سطح کلان و میانی

نگاهی به تصمیمات مدیران ارشد دولتی نشان می دهد در سه ماه گذشته، 20 مدیر دولتی پس از ارزیابی عملکردشان از مجموعه دولت کنار گذاشته شدند. این تغییرات در سطح بالای مدیریتی دولت هم صورت گرفته است؛ که از آن میان می‌توان به پذیرش استعفای عبدالمالکی وزیر سابق کار، یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش و برکناری سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت نیز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد جابه جایی‌های اخیر مدیریتی که در سفرهای استانی رئیس جمهور شاهد آن بودیم اظهار کرد: یکی از کارهایی که در برنامه سفرهای استانی قرار دارد ارزیابی قبلیِ مدیران است که البته مساله ارزیابی، امری دائمی در دولت به شمار می‌رود.

وی  با بیان اینکه با گذشت بیست ماه از عمر دولت، ارزیابی دقیق‌تری از عملکرد مدیران به دست آمده است، افزود: ارزیابیِ مدیران استان یکی از اقداماتی است که در دور دوم سفرهای استانی انجام می‌شود، اگر به این نتیجه برسیم که نقصی وجود دارد و یا برای پیشبرد امور، نیاز به تقویت مدیران داریم طبیعی است که اقدامات لازم انجام می‌شود.

نظارت ها و تغییرات مدیریتی محدود به سطح اول مدیریت کشور نمی‌شود و عملکرد مسئولان استانی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

سپهر خلجی همچنین به خبرنگار فارس گفت: در جریان سفر استانی رئیس جمهور به دو استان بوشهر و خوزستان جمعا 20 تن از مدیران برکنار شدند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: این مسائل شاید مورد انتظار جامعه هم باشد؛ مردم در سفرهای استانی انتظار دارند زمانی که هیات دولت به استانی سفر می‌کند اگر به این نتیجه برسد که در جایی کوتاهی شده است یا نیاز به تغییر دارد، اقدامات لازم انجام شود.

علت جابجایی مدیران صرفا ضعف نیست، بعضا تقویت دستگاهها مدنظر است

خلجی در مورد علت جا به جایی‌ها اینگونه توضیح داد: جا به جایی‌ها مسائل ترکیبی است؛ در برخی موارد علت، ضعف مدیریتی افراد است، گذشته از این مساله اگر به این نتیجه برسیم که گزینه بهتری می تواند کار را پیش ببرد تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد ولی چون همه این موارد ذیل برکناری مطرح می شود امکان در هم آمیخته شدن مسائل وجود دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: البته همه این جابه جایی‌ها شاید به معنای ضعف نباشد، بعضا نیاز است که آن بخش تقویت شود و مدیری که بتواند با قوت بیشتری مسائل را پی‌گیری کند در مسند امور قرار گیرد.

پیش از این نیز سخنگوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به دلیل اتخاذ مواضع غیرحرفه‌ای از کار برکنار شده بود، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در مورد برکناری سخنگوی بیمه مرکزی در فضای مجازی نوشته بود:

 

یکی از مطالبات جدی مردمی در سالهای گذشته، نظارت بر عملکرد مدیران تراز اول و برخورد با کم کاری‌های احتمالی بوده است چرا که اثرات اقدامات اشتباه مسئولان عالی‌رتبه می‌تواند چندین سال برای کشور مشکل ایجاد کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها