کد خبر: ۲۴۷۸۹
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
هرچند ماسک مستقیماً به این موضوع اشاره نکرده، اما از «لیندا یاکارینو»، مدیر تبلیغات شرکت رسانه‌ای NBCUniversal به‌عنوان مدیرعامل جدید توییتر یاد شده است.
به گزارش جدید پرس:

ایلان ماسک به وعده خود مبنی بر کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی توییتر که سال گذشته در جریان یک نظرسنجی عمومی مطرح کرده بود، عمل خواهد کرد. ماسک در توییت جدیدی اعلام کرد که مدیرعامل جدید توییتر را انتخاب کرده و این فرد که نامش در توییت او ذکر نشده، تقریباً شش هفته دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد.

در توییت ایلان ماسک نوشته شده است: «با هیجان اعلام می‌کنم که یک مدیرعامل جدید برای توییتر پیدا کرده‌ام. او (ضمیر فاعلی مونث) تا ۶ هفته دیگر کار خود را شروع خواهد کرد! نقش من به مدیر اجرایی و مدیر ارشد فناوری، ناظر بر محصول، نرم‌افزار و اپراتور سامانه تبدیل خواهد شد.»

چند ساعت پس از توییت ماسک، وال استریت ژورنال گزارش داد که «لیندا یاکارینو»، مدیر تبلیغات شرکت رسانه‌ای NBCUniversal «در حال مذاکره» برای تصدی سمت مدیرعاملی توییتر است. در این گزارش از یاکارینو به عنوان یکی از «حامیان صنعت» یاد شده که در زمینه یافتن راه‌های بهتر برای اثربخشی تبلیغات تخصص دارد.

معرفی جانشین ایلان ماسک در توییتر / با خانم مدیرعامل آشنا شوید/ عکس

هرچند توییتر هنوز به ایمیل‌های دو نشریه انگجت و ورج در این رابطه پاسخی ارائه نکرده، اما گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که یاکارینو و ماسک رابطه خوبی با یکدیگر دارند.

این دو اخیراً در یکی از رویدادهای تبلیغاتی صنعت با یکدیگر حضور پیدا کرده بودند و یاکارینو در آن از ماسک حمایت کرده بود. همچنین NBCUniversal نیز شراکت قابل‌توجهی با توییتر دارد و اخیراً همکاری خود با این شبکه اجتماعی را برای میزبانی ویدیوهای المپیک ۲۰۲۴ تمدید کرده است.

علاوه بر این، یاکارینو اخیراً در یک توییت خطاب به ماسک گفت که توییتر باید سرویس استریم ویدیو پریسکوپ (Periscope) را برگرداند و از آن به عنوان «ایده‌ای برای مشارکت جدید» یاد کرده بود.

هنوز مشخص نیست که ماسک پس از تغییر سمت خود، تا چه اندازه روی تصمیم‌های این شبکه اجتماعی کنترل خواهد داشت. در حالی که او پس از این تغییر، دیگر مدیرعامل توییتر نخواهد بود، اما ظاهراً همچنان نفوذ قابل‌توجهی روی فناوری این پلتفرم خواهد داشت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها