کد خبر: ۲۴۶۹۵
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
در پی افشای تبانی در لیگ فوتبال آمریکا، یک بازیکن برزیلی از حضور در تیم کلرداو تعلیق شد.
به گزارش جدید پرس:

لیگ برتر آمریکا بدون افشای نام بازیکن خاصی، اعلام کرد او و یک بازیکن سابق را به دلیل فعالیت‌های مرتبط با شرط‌بندی غیرقانونی در مسابقات ورزشی، از فعالیت‌های ورزشی تعلیق کرده است.

این اعلام MLS پس از آن صورت گرفت که رسانه برزیلی «گلوبو» گزارش‌هایی مبنی بر اینکه «مکس آلوِس» هافبک برزیلی تیم کلرادو رپیدز در میان گروهی از بازیکنانی بوده که از آن‌ها در پرونده تبانی در لیگ آمریکا داشته‌اند، تحقیق شده است.

گفته شده آلوس از افراد دخیل در تبانی در فوتبال، مبالغی را دریافت کرده است و دستکاری در نتایج شامل بازی‌هایی که او برای تیم کلرادو به میدان رفته نیز می‌شود. همچنین آلوس سعی داشته «زِکا» بازیکن پیشبن هیوستون دینامو را هم وارد نقشه خود کند.

برای آلوس و ۱۶ نفر دیگر از جمله هفت بازیکن هم در برزیل پرونده تشکیل شده و آن طور که گلوبو افشا کرده، او در سال ۲۰۲۲ مبلغ ۹۰۰۰ دلار دریافت کرده بود تا در بازی تیمش مقابل لس‌آنجلس گلکسی کارت زرد دریافت کند.

آلوس در این بازی که در سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد، در دقیقه ۶۴ برای کلرادو به میدان رفت و در دقیقه ۶۵ داور مجبور شد به او کارت زرد نشان دهد.

پیام‌های منتشر شده در تلفن همراه آلوس نیز نشان می‌هد او از طرف افراد دخیل در تبانی، مبالغی را دریافت کرده و آن‌ها درباره پرداخت پول‌های بیشتر صحبت می‌کردند. جمعاً، آلوس مبلغ ۱۲۰۰۰ دلار را دریافت کرده است.

در حالی که آلوس تنها بازیکن برزیلی است که پای او در خارج از این کشور به این پرونده باز شده اما پیام‌ها نشان می‌دهد او زکا مدافع تیم هیوستون دینامو را به این افراد معرفی کرده بود تا برای هفته پایانی لیگ آمریکا در اکتبر ۲۰۲۲ روی او حساب باز کنند.

هنوز مشخص نیست آیا زکا در این تبانی نقش داشته یا نه اما او طی سال جاری میلادی به فوتبال برزیل و باشگاه ویتوریا بازگشته است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها