کد خبر: ۲۴۶۸۰
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
تعرفه‌های اینترنت تغییری نکرده‌ است. اما اپراتورها در حجم و سرویس دریافتی توسط مشتریان تغییراتی اعمال کرده‌اند. در حقیقت حجم بسته‌های اینترنتی در دسترس مردم را کاهش داده‌اند که باعث شده خرید بیشتر شود. برای همین قیمت تمام‌شده برای مشتری بیشتر شده است.
به گزارش جدید پرس:

از طرفی بسیاری با به‌کارگیری از VPN در حقیقت از اینترنت خارجی استفاده می‌کنند که در مصرف حجم اینترنت موثر است،

در حال حاضر سه بحث درباره شدت گرفتن محدودیت‌های اینترنتی مطرح است؛ 1) فروش VPNها. 2) اجبار به مهاجرت مردم به سرویس‌های داخلی 3) فرهنگسازی و پیشگیری از ناهنجاری‌ها.

«در مجتمع‌های تجاری میزان فروش و تجارت VPNها به‌شدت رشد کرده است. از سوی دیگر اینکه می‌پندارند با اعمال محدودیت‌ها می‌شود فرهنگسازی کرد، کاملا اشتباه است. برخی فکر می‌کنند اگر محدودیت‌ها اعمال شود، سرویس‌های داخلی رشد می‌کنند، درحالی‌که مردم تصمیم‌ خود را می‌گیرند و خود را ملزم به استفاده از سرویس‌های اجباری نمی‌کنند. اگر سرویسی خوب باشد، مردم از آن استفاده می‌کنند. اما سرویس‌ها خوب نیست. از سوی دیگر در این شرایط با محدودیت ایجادشده، مردم مجبور می‌شوند محدودیت‌ها را دور بزنند.»

دلیل اصرار برای استفاده از سرویس‌های بی‌کیفیت داخلی این است که از نظر سیاست کشور، استفاده از پیام‌رسان‌ها و سرویس‌های خارجی را چیزی شبیه به مهاجرت می‌بینند. درحالی‌که برای مهاجرت اصلی فکری نکردند، هر روز صبح شهروند کشور، شهروند کشور دیگری می‌شود، چون سرویس‌های بهتری ارائه می‌کنند. سیاست تمام کشورهای دنیا مبنی بر پیشگیری از مهاجرت اینترنتی است. اما تفاوت دیدگاه وجود دارد. یک کشور ضمن دسترسی‌های خوب امتیازهایی هم در نظر می‌گیرد، برخی ورودی و خروجی را می‌بندند. ما دچار این هستیم که به جای برنامه‌ریزی جدی، ورودی و خروجی‌ها محدود و بسته شده و سرویس کاملا بی‌کیفیت را اجبار می‌کنیم..

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها