کد خبر: ۲۴۶۱۹
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
طی چند روز اخیر بعضی بانک‌ها اقدام به ارسال پیامک‌های هشداری برای مشتریان خود درباره کلاهبرداری‌های رمزارزی کرده‌اند.
به گزارش جدید پرس:

 نوشتار و نگارش این پیامک‌ها به قدری مبهم و پیچیده بوده که حتی متخصصان این حوزه هم نتوانستند در وهله اول از آن سر در بیاورند. اما اصل ماجرای این پیامک‌ها و تلاش برای اطلاع‌رسانی درباره این حوزه چه بوده است؟
به‌عنوان نمونه پیامک بانک مسکن که به‌صورت گسترده و با هزینه قطعا زیاد ارسال شده به این شکل بوده است: «کاربر گرامی: آگهی‌های کاریابی که به درخواست از شما جهت ثبت نام در سایت‌های فروش ارز دیجیتال و اقدام جهت خرید رمزارز ختم می‌گردد، کلاهبرداری و به قصد سوءاستفاده از هویت و حساب بانکی شما با اهداف مجرمانه هستند و مسئولیت قانونی آن بر عهده شماست.»

با فراگیرشدن و گسترش خرید و فروش رمزارزها و پلتفرم‌های آنلاین صرافی رمزارز روش‌های کلاهبرداری این حوزه هم در حال گسترش است. آنچه در این پیامک سعی شده درباره آن هشدار داده شود سوءاستفاده از هویت و حساب بانکی افراد برای خرید و فروش رمزارز بوده است.
به‌گزارش همشهری، در واقع کلاهبرداران با وعده پرداخت حقوق، افراد را وادار به احراز هویت و اتصال حساب بانکی‌شان در صرافی‌های آنلاین رمزارز می‌کنند و با اتفاق‌افتادن جرم و کلاهبرداری در این رابطه، این صاحب حساب و مدارک هویتی است که متهم شناخته می‌شود. روز گذشته همچنین انجمن بلاک‌چین هم بیانیه‌ای درباره روش‌های جدید کلاهبرداری رمزارزی و هشدار در این رابطه منتشر کرده است.

این انجمن اعلام کرده که اخیرا روشی جدید از کلاهبرداری مشاهده شده که طی آن فرد کلاهبردار به فرد دیگری(قربانی) مراجعه و مدعی می‌شود موجودی کیف‌پول(والت) رمزارزی‌اش به‌اصطلاح مسدود یا بلاک شده است.

این فرد از قربانی می‌خواهد که با رمز یا کلمات کلیدی وارد کیف پول او شود و همزمان خودش اقدام به خالی‌کردن کیف‌پول می‌کند. کلاهبردار در این مرحله با اعلام در اختیار داشتن اسناد و ادعای سرقت رمرزارزهایش اقدام به باجگیری از قربانی با تهدید به شکایت می‌کند.

اجاره دادن حساب بانکی، اجازه دادن به افراد دیگر برای دسترسی به‌حساب در صرافی‌ها، تشویق به خرید یک‌کوین با وعده رشد قطعی و وعده پرداخت سود ثابت از روش‌های مختلف دیگر کلاهبرداری حوزه رمزارز است که این روزها رشد چشمگیری پیدا کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها