کد خبر: ۲۴۶۱۵
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اهمیت مسائل علم و فناوری در پاسخگویی به مسائل ژئوپلیتیک ابراز امیدواری کرد که روسیه بتواند در نمایشگاه اینوتکس امسال نتایج موفقیت‌آمیز خود را با ایران به اشتراک بگذارد.
به گزارش جدید پرس:

 آندری فورسنکو، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در حوزه علم و فناوری امروز در آیین افتتاحیه رویداد اینوتکس ۲۰۲۳ ، با تاکید بر اینکه همه ما متوجه اهمیت علم و فناوری در طراحی و پاسخگویی به مسائل ژئوپلیتیک هستیم، افزود: استقلال و رقابت‌پذیری از مسائل حاکم بر این حوزه است، از این رو در شرایط فعلی با هم بودن از اهمیت زیادی برخوردار است و موجب می‌شود آن دو مورد عامل یعنی استقلال و رقابت‌پذیری را بدست آوریم.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم این ایده را محقق کنیم، باید ۲ نکته را در نظر داشته باشیم، یکی اینکه خط مشی‌ها را نباید از ترفندهای خارجی اخذ کنیم، بلکه باید به نیازهای داخلی خود توجه کنیم و از معیارهای مهم ما برای این کار باید توسعه پایدار در مسائل داخلی باشد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه امنیت هر فرد و کل کشور از شاخص‌های مهم توسعه پایدار است، ادامه داد: موضوع حفظ تمامیت ارضی نیز مهم است؛ چرا که باید حمل‌ونقل بین‌الملل و زمینه‌های ارتباط مردم را فراهم کنیم و مهمتر از این، در این زمینه سامانه تامین انرژی برای کشور است که در این صورت می‌توانیم همه امور را محقق کنیم.

وی گفت: بنابراین نباید طرح‌های فناوری ما به محیط زیست آسیب بزند، بلکه باید طرح‌های پاک باشد. بنا نیست مسائلی را که مورد حل و فصل قرار می‌دهیم، فقط مربوط به فرد و کشور باشد؛ بلکه باید برای صلح و تامین استقلال جامعه جهانی نیز باشد.

فورسنکو ادامه داد: ما باید برای تامین استقلال کارهایی را انجام دهیم که دیگران قادر به انجام آن نباشند، باید کارهای ملی ما پیشرو کشورهای دیگر باشد.

وی گفت: این فناوری‌ها مواردی است که در حال حاضر ما در کشور خود و در نمایشگاه اینوتکس می‌بینیم؛ نمایشگاه اینوتکس تعامل علمی کشورها و عرصه تجارت و کسب و کار ‌است، این مسئله در کشور ما نیز وجود دارد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه گفت: از یک طرف می‌دانیم که در تفاهم‌نامه‌ها باید همه افراد به توافق برسند، ولی در عین حال منوط به ابزارهای خارجی نیز هستند، مثل صندوق‌های حمایتی و صندوق‌هایی که کل زنجیره‌های ایده تا عمل را محقق کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که روسیه بتواند در نمایشگاه اینوتکس امسال نتایج موفقیت‌آمیز خود را با ایران به اشتراک بگذارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها