کد خبر: ۲۴۵۹۴
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
منابع خبری گزارش دادند که نظامیان رژیم موقت صهیونیستی شرق شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف حمله قرار دادند که در پی آن، دو نفر به شهادت رسیدند.
به گزارش جدید پرس:

پس از حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بامداد امروز صورت گرفت، بعد از ظهر امروز هم صهیونیستها حملات هوایی خود را آغاز کردند.

خبرگزاری شهاب گزارش داد که نظامیان رژیم موقت صهیونیستی شرق شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف  حملات هوایی خود قرار داده‌اند.

 

منابع صهیونیستی گفتند که در این حملات، یک مرکز دیدبانی و خانه باغ در شرق شهرک القراره در شرق خان یونس هدف حمله قرار گرفته است. این منابع مدعی شدند که در این منطقه، یک گروه فلسطینی برای شلیک موشکهای ضد زره آماده می‌شده‌اند.

شبکه خبری الجزیره اما گزارش داد که این حملات توسط یک جنگنده صورت گرفت و در جریان آن، یک خودروی متعلق به رزمندگان فلسطین هدف قرار گرفته است. پس از این حمله، دو فلسطینی که در خودرو بودند، به شهادت رسیدند.

پیش از این، منابع صهیونیستی گفته بودند که منتظر نخواهند ماند تا گروههای مقاومت فلسطین، پاسخ جنایت صبح امروز آنان را بدهد؛ جنایتی که به دنبال آن، ۱۳ نفر از جمله سه فرمانده جنبش جهاد اسلامی و همسران و تعدادی از کودکان آن‌ها به شهادت رسیدند.

 

وزارت بهداشت نوار غزه صبح امروز اعلام کرد در این حمله ۱۳ فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر از جمله چند زن و کودک مجروح شدند. در واکنش به این تجاوز، انجمن علمای یمن بعدازظهر امروز ضمن محکومیت این جنایت شنیع صهیونیستی، با انتشار بیانیه‌ای، همبستگی کامل خود را با ملت فلسطین اعلام کرد.

علمای یمن با بیان اینکه «مصیبت فلسطین، مصیبت ماست؛ زیرا مسئله فلسطین، مسئله نخست و مرکزی جهان اسلام است»، تأکید کرد: «بر گزینه جهاد و مقاومت به عنوان یک فریضه و واجب مقدس تأکید داریم».

این انجمن با اشاره به اینکه هر کس این فریضه را ترک کند، گناهکار است، خواستار وحدت میادین و تقویت توانمندی‌ها و امکانات شد تا «زیر یک چتر واحد و به دوری از حساب‌ها و ادبیات جنبشی و گروهی محدود، با صهیونیست‌ها مقابله صورت گیرد».

علمای یمن خاطرنشان کرد که هر گونه تحرک در راستای جهاد و مقاومت را تأیید می‌کند و حمله به دشمن صهیونیستی را یک حق مشروع از نظر دینی و انسانی می‌داند.

در همین ارتباط، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به جنایت امروز با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرد: ما عزادار جمعی از کودکان، زنان و در راس آن‌ها، سران شهدای فرمانده سرایا القدس بازوی نظامی جنبش جهاد اسلامی (جهاد الغنام، خلیل البهتینی و طارق عزالدین) هستیم که امروز (سه‌شنبه ۹ می ۲۰۲۳) در نتیجه تجاوزات خائنانه صهیونیست‌ها به خانه‌هایشان به شهادت رسیدند.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرد: اتاق مشترک، مسئولیت کامل عواقب این جنایت ناجوانمردانه را برعهده دشمن جنایتکار می‌داند؛ اشغالگران و رهبران آنان که آغازگر تجاوز هستند، باید خود را برای پرداخت بهای آن آماده کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم امروز طی بیانیه‌ای و با تاکید بر اینکه «دشمن صهیونیستی را مسئول کامل این کشتار تروریستی خائنانه» می‌داند، تصریح کرد: دشمن با این جنایت به اهداف خود نخواهد رسید؛ چراکه مقاومت یکپارچه و مواضعش ثابت است. پاسخ فلسطین به این کشتار به تعویق نخواهد افتاد و سرایا القدس در کنار دیگر جناح‌های مقاومت، هرگز دربرابر انتقام خون پاک این شهدا کوتاه نخواهد آمد.

«ابو حمزه» سخنگوی سرایا القدس با انتشار فیلمی، خاطرنشان کرد: ما تاکید می‌کنیم که در کنار مقاومت هستیم و به وظیفه خود در قبال خون شهدا پایبند خواهیم ماند. اقدام ارتش تروریست صهیونیست در قتل‌عام فلسطینی‌ها، پایبندی مردم قهرمان ما به مقاومت را تقویت خواهد کرد. 

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی «حماس» نیز در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان این جنبش تاکید کرد: ترور رهبران ما، مقاومت بیشتری را به همراه خواهد داشت؛ دشمن در برآوردهای خود اشتباه کرد و تاوان جنایتش را خواهد داد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها