کد خبر: ۲۴۵۸۷
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
این روزها خبرهای عجیبی از فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان به گوش می‌رسد.
به گزارش جدید پرس:

در حالی که نزدیک به یک سال و نیم از حضور محمدرضا مظلومی به عنوان رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان گذشته است اخبار عجیب و غریبی از احتمال کنار گذاشته شدن او به گوش رسیده است.  بهمن 1400 محمدرضا مظلومی با کسب آرای لازم برای مدت چهار‌سال به عنوان رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان ابقا شد. مظلومی که خودش جانباز جنگ هشت ساله به حساب می‌آید چندین دوره ریاست این فدراسیون را به عهده داشته است. فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان شامل 8 رشته ورزشی گلبال، فوتبال، فوتبال 5 نفره، دوومیدانی، پاورلیفتینگ، جودو، شطرنج، شنا و دوچرخه سواری 2 نفره برای آقایان و 4 رشته گلبال، دوومیدانی، شنا و شطرنج برای زنان می‌شود. 

اما در حالی که این روزها به دلیل برخی اتفاقات حاشیه‌هایی اطراف این فدراسیون شکل گرفته اخباری مبنی بر احتمال کنار رفتن مظلومی به گوش رسیده است. حاشیه ایجاد شده هم مربوط می‌شود به ماجرای مثبت شدن تست دوپینگ محمدرضا خیرالله‌زاده جودوکار طلایی ایران در پارالمپیک توکیو. خیرالله‌زاده بعد از اینکه مظلومی خبر مثبت شدن دوپینگ او را رسانه‌ای کرد در مصاحبه‌ای با روزنامه «اعتماد» گفت که قصد دارد شکایتی را از رییس فدراسیون انجام دهد. خیرالله‌زاده گفت: «به رییس فدراسیون گفتم به چه حقی آن مصاحبه را علیه من انجام دادی؟ او گفته انسان جایز‌الخطاست و در جواب به من می‌گوید خبرنگار به من زنگ زد و پرسید من مصاحبه کردم وگرنه در این چند ماه چندین خبرنگار تماس گرفت اما چیزی به آنها نگفته بودم! به رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان گفتم تو اگر جانبازی پدر من هم جانباز است! برای چی نامه محرمانه را افشا کردید؟» خیرالله‌زاده تاکید کرد: « شکایت می‌کنم و به عنوان قهرمان پارالمپیک تا بیت رهبری هم می‌روم»

 

حال یک منبع آگاه از فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان به خبرنگار روزنامه اعتماد اطلاع داد که در فدراسیون عده‌ای به دنبال برکناری مظلومی هستند و در این راه با وزارت ورزش و جوانان، حراست و کمیته ملی‌المپیک جلساتی را برگزار کرده‌اند. آن طور که شنیده شده در این جلسات در مورد مشکلاتی که رییس فدراسیون دارد صحبت‌هایی مطرح شده است. اما از مفاد جلسه و مصداق‌های موارد مورد بررسی قرار گرفته چیزی منتشر نشده است. این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود تاکید کرد که محمود خسروی‌وفا نیز در جریان ماجرا قرار گرفته است. 

این منبع مطلع یک ادعای بسیار عجیب را نیز در اظهاراتش مطرح کرد. این فرد به خبرنگار اعتماد گفت زمانی که مظلومی برای یک چهار سال دیگر به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد، از او استعفای بدون تاریخ گرفتند تا هر موقع خواستند بتوانند او را کنار  بگذارند!

احتمالا در روزهای آینده اخبار جدیدتری از فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان منتشر خواهد شد. با این حال آنچه قطعی به نظر می‌رسد تلاش‌هایی است که برای برکناری محمدرضا مظلومی در حال انجام است. 

 

شایان ذکر است هیچ کدام از مقامات فدراسیون حاضر نشدند در این زمینه شفاف‌سازی کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها