کد خبر: ۲۴۵۷۸
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
گوگل قصد دارد با همکاری سامسونگ، مشکل عملیات‌ پس‌زمینه‌ی اندروید را با انتشار نسخه‌ی ۱۴ این سیستم‌عامل رفع کند.
به گزارش جدید پرس:

اگرچه گوگل اندروید را توسعه داده است، اما اغلب سازندگان گوشی‌های هوشمند این سیستم‌عامل را برای محصولات خود سفارشی‌سازی می‌کنند. بدین‌ترتیب هر برندی تجربه‌ی متفاوتی از اندروید را ارائه می‌دهد و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود. به‌عنوان مثال، دستگاه‌های مختلف خدمات پس‌زمینه‌ی متفاوتی را مدیریت می‌کنند که می‌تواند برای برخی کاربران ناامیدکننده باشد. خوشبختانه گوگل قصد دارد با همکاری سامسونگ تجربه‌ای بهتر از خدمات پس‌زمینه‌ی اندروید را ارائه دهد.

گوگل و سامسونگ برای رفع یکی از مهم‌ترین مشکلات اندروید، یعنی مدیریت ناسازگار خدمات پس‌زمینه، با یکدیگر همکاری می‌کنند. این دو شرکت قصد دارند از اجرای یکنواخت APIهای پس‌زمینه‌ی اندروید ۱۴ اطمینان حاصل کنند و تأثیر این اقدام از به‌روزرسانی One UI ۶.۰ برای دستگاه‌های گلکسی آغاز می‌شود.

درواقع بحث خدمات پس‌زمینه‌ی اندروید، موضوع جدیدی نیست. سازندگان گوشی‌های هوشمند از مدت‌ها قبل برای افزایش عمر باتری دستگاه خود، برخی از قابلیت‌های سیستم‌عامل مذکور را محدود می‌کنند. این مورد اغلب منجر به رفتارهای ناخواسته‌ی برنامه‌ها و تجربه‌ی کاربری ضعیف‌تر می‌شود. اندروید ۱۴ تغییراتی را برای رفع این مشکلات ارائه خواهد داد که ازجمله می‌توان به عملیات پس‌زمینه‌ی ساده و خط‌ مشی‌های جدید گوگل‌پلی اشاره کرد.

همان‌طور که گیزموچاینا اشاره می‌کند، سامسونگ اولین شرکتی است که برای حل مشکل عملیات‌های پس‌زمینه با گوگل همکاری می‌کند و نتیجه‌ی این اقدامات در آپدیت One UI ۶.۰ ارائه خواهد شد.

رویداد I/O ۲۰۲۳ در تاریخ ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود اندروید ۱۴ در این مراسم معرفی شود و جزئیات بیشتری درمورد آن درسترس قرار گیرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها