کد خبر: ۲۴۵۷۴
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: فیلم منتشرشده درباره اهدای هدیه به معلمان اندیمشک را دیدم و دستور بررسی موضوع را داده‌ام، بی‌احترامی به معلمان را اصلاً نمی‌پسندم و قطعاً تا حصول نتیجه موضوع را پیگیری می‌کنم.
به گزارش جدید پرس:

 در فضای مجازی فیلمی با عنوان توزیع هدایا بین معلمان در اندیمشک منتشر شده که به‌دور از شأن و منزلت معلمان است.

اعزام تیم‌های بازرسی برای روشن‌شدن موضوع

مسعود حمیدی‌نژاد مدیرکل جدید آموزش و پرورش خوزستان دراین‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: فیلم منتشرشده در فضای مجازی را مشاهده کردم و دراین‌باره بلافاصله تیم‌های بازرسی را برای روشن شدن این موضوع به شهرستان اندیمشک اعزام کردم، نتیجه این بازرسی شنبه هفته آینده اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این مراسم توسط آموزش و پرورش نبوده است، گفت: بی‌احترامی به قشر معلم را نمی‌پسندم. شأن، منزلت و جایگاه معلم بالاست و قطعاً تا حصول نتیجه پیگیر این موضوع هستیم.

پیمان جهانگیری فرماندار شهرستان اندیمشک نیز به خبرنگار تسنیم گفت: من این فیلم را ندیده‌ام اما مراسم باشکوهی با حضور 4 هزار معلم انجام شد و هدایای معلمان نیز در سالن و در کمال احترام به آنها تحویل داده شد.

وی درباره تجمع افراد دور یک خودرو و نوع تحویل هدایا گفت: شاید افرادی که دور ماشین هستند افراد متفرقه و غیرمعلم باشند و هدیه گرفته‌اند.

یکی از معلمانی که در این جشن حضور داشته است، به خبرنگار تسنیم گفت: جشن خوبی برگزار شد اما تنها ایرادی که به این جشن وارد است بحث ورود افراد غیرفرهنگی و بی‌نظمی در توزیع هدایا است. زمانی که قصد ورود به سالن را داشتیم افرادی بودند که متوجه شده بودند قرار است اینجا هدیه توزیع بشود و به‌هرطریقی که توانستند سعی کردند خود را وارد سالن کنند. برای بسیاری از همکاران مشخص بود که این افراد اصلاً معلم نیستند، حتی زمانی که یک خانم مسن خواست همراه من وارد سالن بشود و مانع او شدند، بدون اینکه شناختی نسبت به من داشته باشد شروع کرد به نفرین کردن ما.

وی با ابراز اینکه جمعیت زیادی در سالن حضور داشت، گفت: اواسط برگزاری برنامه بود که توزیع هدایا آغاز شد و با توجه به جمعیت زیادی که در سالن حضور داشتند، هدیه‌ها تمام شد و به تعدادی از معلمان هدیه نرسید. مسئولان از معلمان عذرخواهی کردند و قرار شد تا دقایقی دیگر، باقی هدایا نیز توزیع شود. افراد متفرقه هم در سالن و هم بیرون سالن حضور داشتند و همسر من حتی نتوانسته بود با خودرو نزدیک محل برگزاری مراسم شود و به من گفت "باید مقداری از مسیر را پیاده برگردی."، هنگام خروج از سالن نیز افرادی را دیدم که وضعیت سن و سال و ظاهرشان کاملاً مشخص بود که جزو قشر فرهنگی نیستند اما در دستشان هدایایی بود که قرار بود به معلمان داده شود.

این معلم اندیمشکی به اصل ماجرا که توزیع هدایا به معلمان از روی خودرو بود اشاره کرد و گفت: ماشینی که در حال توزیع هدایا است مربوط به آموزش و پرورش بود اما وقتی داخل سالن اعلام کردند که "هدایا تمام شده است"، عده زیادی از حاضران در سالن چه معلمان و چه افراد متفرقه شروع به ترک سالن کردند و به‌نظرم وقتی با خودروی حامل هدایا در بیرون سالن مواجه شدند، به‌سمت خودرو رفتند تا هدایا را تحویل بگیرند که این اتفاق رخ داد.

وی با تصریح به اینکه تنها ایراد این مراسم، توزیع به‌شدت نامناسب و بی‌نظم هدایا بود، گفت: مسئولان برگزاری می‌توانستند هنگام توزیع هدایا سهم هر مدرسه را به مدیر آن مدرسه اهدا کنند یا هنگام ورود کارت شناسایی و... درخواست می‌کردند تا این اتفاقات رخ ندهد.

این معلم گفت: این حق جامعه فرهنگی نبود که به‌خاطر بی‌نظمی در برگزاری یک مراسم و انتشار چنین فیلمی، مردم آنها را با مطلب طنز و تمسخرآمیز خطاب قرار دهند، برای ما هدیه مهم نبود چون شأن و منزلت معلمان فراتر از این هدایاست، با یک برنامه‌ریزی و نظم بهتر جلوی تمام این اتفاقات ناخواسته گرفته می‌شد و تمام مراسم به حاشیه نمی‌رفت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها