کد خبر: ۲۴۵۵۰
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
این هفته یک اتفاق جنجالی و ضرب و شتم داور، فوتبال ایران را تحت تاثیر خود قرار داد.
به گزارش جدید پرس:

رقابت‌های فوتبال در ایران به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و به طبع حواشی مسابقات هم به دلیل شرایط حساس تیم‌ها به اوج خود رسیده است، اما دیدار‌های این هفته لیگ دسته اول اتفاقات تلخی را به همراه داشت. پس از اینکه تقابل چوکا و شمس آذر به دلیل هجوم تماشاگران به زمین نیمه تمام ماند، در دیدار شهرداری همدان و فجرسپاسی شیراز هم پس از سوت پایان مسابقه در اقدامی عجیب، گروه داوری مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

این اتفاق البته در شرایطی رخ داد که در طول بازی همه چیز عادی به نظر می‌رسید و مثل تمام مسابقات فوتبال در ایران تنها با کمی اعتراض از سوی نیمکت‌ها همراه بود که بیشتر این اعتراضات هم از سوی نیمکت تیم میزبان مطرح می‌شد و در نهایت هم منجر به جریمه دو عضو کادر شهرداری همدان با کارت زرد داور شد. نکته جالب اینکه سعاد وفاپیشه، داور مسابقه، در صحنه‌ای خطایی را به سود فجرسپاسی اعلام کرد و پس از لحظاتی تصمیم خود را برگرداند، اما با این حال اعضای تیم شهرداری اعتقاد داشتند او در دو صحنه پنالتی این تیم را اعلام نکرده است.

اما بلافاصله پس از سوت پایان مسابقه، امیر جمشیدیان، مربی تیم فوتبال شهرداری همدان و برادر سرمربی این تیم که در ابتدای بازی به دلیل عدم حضور نامش در لیست بازی، توسط مسئول برگزاری مسابقه از روی نیمکت به سکو فرستاده شده بود، به سمت سعاد وفاپیشه هجوم برد تا این اقدام او سایر حاضران در ورزشگاه را هم تحت تاثیر قرار بدهد.

پس از حمله جمشیدیان به وفاپیشه و کمک دوم که در کنار او حضور داشت، فردین نجفی، یکی از بازیکنان شهرداری هم به داور حمله کرد و در این بین حتی یکی از توپ جمع‌کن‌های این باشگاه هم وفاپیشه را نقش بر زمین کرد تا به این شکل او را مورد ضرب و شتم قرار بدهند.

هواداران شهرداری همدان هم که بعد از شکست تیم‌شان و با اقدامات تحریک‌کننده کادرفنی، کاملا خشمگین شده بودند، با عبور از ماموران نیروی انتظامی وارد زمین شوند و آن‌ها هم در این آشوب شرکت کنند و به گروه داوری حمله‌ور شوند؛ اتفاقی که باعث شد علاوه بر ضرب و شتم داور و کمک دوم (علیرضا طاهرخانی)، یکی از حاضران با مشت به بینی علیرضا مرادی (کمک داور اول) ضربه بزند و در طرف دیگر زمین هم تماشاگردان به هادی علی نیافر، داور چهارم، هجوم ببرند.

تنها نکته مثبت در این بین اقدام تحسین برانگیز مرتضی کرمی و حسین کاظمی، دو بازیکن شهرداری همدان بود که وارد عمل شدند و گروه داوری را از این مهلکه نجات دادند و آن‌ها را به رختکن بردند تا پس از تخلیه استادیوم توسط نیروی انتظامی، آن‌ها هم از استادیوم خارج شوند.

البته خروج داوران مسابقه از زمین پایان جنجال نبود و در این بین رییس هیئت فوتبال استان همدان هم که برای تماشای این دیدار در استادیوم حاضر شده بود با مسئول برگزاری مسابقه درگیری لفظی داشت و گروه داوری را مورد فحاشی قرار داده بود که چنین اقدامی از طرف یک مدیر فوتبالی بسیار عجیب است.

دو روز پس از این مسابقه، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با صدور دستور موقت، امیر جمشیدیان و فردین نجفی را تا زمان صدور حکم از ورود به کلیه ورزشگاه‌های کشور محروم کرد و حالا باید دید حکم نهایی برای این اتفاقات چه خواهد بود؛ اتفاقاتی که برای یک مسابقه فوتبال در سطح حرفه‌ای بسیار عجیب است به نظر نیاز به تصمیمی قاطع و اقدامی بازدارنده دارد، به خصوص که حساسیت مسابقات همچنان ادامه دارد و باید از تکرار چنین وقایع تلخی جلوگیری کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها