کد خبر: ۲۴۵۱۳
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
پس لرزه‌های برگزاری مسابقه دو و میدانی در روز شیراز همچنان ادامه دارد؛ پس از استعفای رئیس فدراسیون و برکناری رئیس هیات دو و میدانی شیراز، امروز رئیس هیات دو و میدانی استان فارس نیز استعفا داد؛ اما آیا مسابقه به صورت مختلط برگزار شد؟
به گزارش جدید پرس:

 حواشی برگزاری مسابقه دو و میدانی در روز شیراز که 15 اردیبهشت ماه در دو گروه زنان و مردان برگزار شد تا استعفای هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دو و میدانی و موافقت وزیر ورزش پیش رفت.

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان پس از پذیرش استعفای هاشم صیامی رئیس فدراسیون دو و میدانی کشور به رئیس مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان دستور داد به جزئیات و عوامل دخیل در این اتفاق به سرعت رسیدگی شود.

رئیس هیئت دو و میدانی شیراز نیز پس از برگزاری این مسابقه از سمت خود برکنار و رئیس هیات دو و میدانی استان فارس نیز ساعاتی پیش  استعفا داد.

 

 که در روز مسابقه در محل برگزاری حاضر بوده است روند برگزاری مسابقه را این‌گونه بیان می‌کند:

برای 15 اردیبهشت روز شیراز، 2 مسابقه دو و میدانی در محل مجزا و در دو زمان متفاوت در نظر گرفته شده بود. برای بانوان از ساعت 6:30 تا 7:45 صبح در مسیری از منطقه کوهسار به سمت قصرالدشت و برگشت به دانشگاه شیراز که خط پایان هم بود.

برای آقایان اما از ساعت 7:45 تا 11 مسیری 21 کیلومتری از مقابل حافظیه طراحی شده بود؛ مسیری که در خود عبور از دروازه اصفهان، ارگ کریم‌خانی، پل شهید چمران، میدان اطلسی و چهارراه حافظیه را در پیش داشت.

طول مسیر نیز توسط عوامل انتظامی مانع‌گذاری شده بود و هیچ خودرو و حتی موتور سیکلتی اجازه ورود به مسیر مسابقه را نداشت و از همان ابتدا پوشش‌های زننده در بین خانم‌هایی که برای شرکت در مسابقه و در محل خط شروع حاضر شده بودند به چشم می‌خورد،‌ اما مسابقه‌ها طبق برنامه و به صورت مجزا برگزار شد. البته با توجه به پوشش ورزشی بانوان، حضور تماشگران آقا انتقاد تعدادی از مردم را در پی داشت.

مسابقه بانوان که به پایان رسید بعضی از شرکت‌کننده‌ها آماده بازگشت به منازل خود شدند و برخی که همسر،‌ برادر و یا فرزند و دیگر بستگانشان در بخش آقایان شرکت کرده بودند منتظر برگزاری مسابقه آنها ماندند.

 

با شروع مسابقه آقایان در برخی از نقاط مسیر، ورزشکاران خانمی که به تشویق دونده‌های مد نظر خود می‌پرداختند به چشم می‌خوردند؛ برخی باپوشش‌ مناسب و برخی هم با پوشش‌‌های زننده.

مسابقه به بخش‌های پایانی خود نزدیک می‌شد، دونده‌ها حوالی میدان اطلسی بودند که به یکباره تعداد انگشت‌شماری از بانوانی که در حاشیه مسیر مسابقه بودند،‌ وارد مسیر اصلی شدند و شاید کمتر از 5 دقیقه در کنار آقایان شروع به دویدن کردند؛ تصاویر و فیلم این اختلاط چند دقیقه‌ای هم توسط چند نفر ضبط و ثبت شد.

در اولین فرصت هم مسئولان برگزاری و برپایی نظم در مسابقه وارد عمل شدند و به این نابسامانی پایان دادند اما حواشی ایجاد شده در این خصوص به سرعت در شبکه‌های اجتماعی به سرعت بالا گرفت و ناراحتی و نگرانی مردم شیراز را به همراه داشت.

البته برخی تلاش کردند تا ماجرا را به گونه‌ای تعریف کنند که مسابقه دو و میدانی در روز شیراز از ابتدا به صورت مختلط برگزار شده است!

دادستان مرکز استان فارس با بیان اینکه ترک فعل و تقصیر احتمالی مسئولان در این خصوص با جدیت بررسی می‌شود، از احضار سرپرست ورزش و جوانان استان، مدیر ورزش و جوانان شیراز و رئیس هیأت دو و ‌میدانی و مسئولین انتظامات برگزاری مسابقه خبر داد.

استاندار فارس هم در مراسم نکوداشت روز شیراز بدون اشاره به حواشی این مسابقه، گفت: وظیفه مسوولین و مردم مراقبت کردن از این شهر عزیز و دوست داشتنی است و نباید اجازه دهیم حاشیه‌ها شیراز فاخر را زیر سوال ببرد. با همتی که ما از شما شهروندان میبینیم، میدانیم این حاشیه های جزئی برطرف خواهد شد.

در ایام نوروز سال 1402 نیز شهر شیراز که یکی از شهرهای مسافرپذیر کشور است از نظر حجاب اوضاع مطلوبی نداشت و شاهد گلایه‌های مردمی از این وضعیت بود.

تیر ماه سال گذشته بود که در بلوار شهید چمران شیراز تجمع دختران و پسران نوجوان با ظاهرهای خارج از عرف و بعضا بدون حجاب باعث احضار متخلفان به دادگاه از سوی مقامات قضایی شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها