کد خبر: ۲۴۴۸۷
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز دوشنبه از کشته شدن دو سرکرده داعش در حمله جنگنده‌های اف-۱۶ این کشور در استان دیالی خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از شفق نیوز، این اداره در بیانیه‌ای اعلام کرد، اداره اطلاعات نظامی با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک اطلاعاتی را در مورد مخفیگاه تروریست‌ها در منطقه صندیج در استان دیالی ارائه کرد و در پی آن نیروی هوایی عراق این مخفیگاه را مورد حمله قرار داد که در نتیجه آن دو عضو گروه تروریستی داعش در این مخفیگاه به هلاکت رسیدند.

در این بیانیه آمده است، در میان کشته شدگان یک به اصطلاح مدیر و مسؤول اغتشاشات در استان دیالی به نام اسماعیل جلیل بلبیل و ابوحسن النعیمی، مسؤول بازداشت‌ها در تشکیلات داعش در شهرستان حویجه حضور دارند.

از سوی دیگر، شورای عالی قضایی عراق از صدور حکم زندان برای چهار نگهبان اداره اصلاح، به جرم دریافت رشوه و رساندن گوشی تلفن همراه به داعشی‌های زندانی خبر داد.

میدل ایست نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، شورای عالی قضایی عراق روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادگاه جنایی الرصافه در ریاست دادگاه تجدیدنظر بغداد، حکم ۱۰ سال زندان به جرم ارتشاء را برای چهار نگهبان در اداره اصلاح این کشور صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: این نگهبانان اقدام به وارد کردن تلفن همراه و سیمکارت برای محکومان داعشی در زندان‌های متعلق به اداره اصلاح عراق در مقابل مبالغ پول کرده بودند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها