کد خبر: ۲۴۴۰۷
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد توانایی دولت این کشور برای جلوگیری از ورشکسته شدن بانک‌ها رو به اتمام است.
به گزارش جدید پرس:

وزیر خزانه داری آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت: ما چندین ماه است که از اقدامات فوق العاده‌ای استفاده می‌کنیم. توانایی ما برای انجام این کار رو به پایان است.

 جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در گفتگو با شبکه‌ ای بی سی نیوز گفت: توانایی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای اتخاذ تدابیر فوق العاده برای جلوگیری از سقوط (بانک‌ها) در حال پایان است.

یلن چندی پیش نیز سخنانی با حضور مدیران تجاری کالیفرنیا در واشنگتن گفته بود که عدم توانایی دولت آمریکا در پرداخت بدهی منجر به نابودی مشاغل و افزایش بهره وام مسکن، وام خودرو و کارت‌های اعتباری خواهد شد.

او در ادامه این مصاحبه افزود: اگر سقف بدهی افزایش نیابد، کسب‌وکار‌های آمریکایی شاهد سقوط ارزش سهام در بازار‌های اعتباری خواهند بود و دولت آمریکا نخواهد توانست به خانواده‌های نظامی و سالمندانی که به تامین اجتماعی متکی هستند، پول پرداخت کند.

این درحالی است که ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی و صاحب توییتر تاکید کرده بود که سقوط در آمریکا رخ می‌دهند و فقط موضوع زمان است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا بهمن ماه سال گذشته نیز اعلام کرده بود پرداخت نشدن بدهی‌های دولت فدرال اعم از بدهی‌ها به دارندگان اوراق مشارکت یا دریافت کنندگان خدمات تامین اجتماعی یا نظامیان آمریکا بی تردید سبب رکود اقتصادی در آمریکا خواهد شد و احتمال دارد سبب بروز بحران مالی جهانی شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها