کد خبر: ۲۴۴۰۲
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
امروز بی‌شک یکی از روزهای تلخ بازار سهام بود و معاملات امروز بازار سرمایه تا مدتی یاد سهامداران خواهد آمد. بورس تهران امروز از ابتدای معاملات با فشار فروش بسیار بالایی همراه شد فشار فروشی که با توجه به معاملات روز گذشته غیر منتظره بود.
به گزارش جدید پرس:

بورس تهران در حالی که دیروز با ورود پول حقیقی و رکورد شکنی ارزش معاملات همراه شد امروز با یکی از سنگین ترین خروج پول‌های تاریخ همراه شد و ۴۵۷۲ میلیارد پول اشخاص حقیقی از بازار سهام خارج شد.

 

نکته‌ای که ریزش امروز بازار سهام را تلخ تر کرد نبود متهمی برای این ریزش بود در واقع از دیروز تا حالا هیچ خبر مهمی منتشر نشده است که منجر به چنین کاهشی در بازار سهام شود و همین امر منجر به بهت سرمایه گذاران در بازار امروز شد.

با این که اندیکاتورهای تکنیکالی از اشباع خرید و اوج طمع در بازار خبر می‌دادند اما شاید بدبین ترین تکنیکالیست ها هم انتظار قفل شدن بازار در صف فروش را نداشتند و بازار بار دیگر با بی‌رحمی اش ثابت کرد که کارخانه چاپ پول نیست‌.

 

نکته مهم دیگر این است که شاخص کل با کندلی که امروز به ثبت رساند، ۵ کندل قبلی خود را کاملا پوشاند که این امر نشان از قدرت شدید فروشندگان دارد و باریزش امروز بازار نصف بازدهی قبل بورس تهران از سبد سهامداران پرید.

 
 

آیا سقف شاخص کل زده شد و بورس تهران از این به بعد با روند اصلاحی روبه‌رو خواهد شد؟ سوال مهمی است که جواب آن طی روزهای آتی مشخص خواهد شد اما به نظر حداقل در کوتاه مدت روند صعودی شاخص کل با چاله‌هایی روبه‌رو شده است.

نقشه بازدهی بازارسرمایه

1 گزارش بازار 17 اردیبهشت

2 گزارش بازار 17 اردیبهشت

3 گزارش بازار 17 اردیبهشت

روند معاملات بازار سهام:

4 گزارش بازار 17 اردیبهشت

5 گزارش بازار 17 اردیبهشت

6 گزارش بازار 17 اردیبهشت

7 گزارش بازار 17 اردیبهشت

8 گزارش بازار 17 اردیبهشت

 

 

رویدادهای مهم:

9 گزارش بازار 17 اردیبهشت

 

 

معاملات بورس کالا:

عرضه تختال صادراتی فولاد خوزستان:

10 گزارش بازار 17 اردیبهشت

عرضه مس کم عیار ملی مس:

11 گزارش بازار 17 اردیبهشت

عرضه شمش روی کالسیمین:

11 گزارش بازار 17 اردیبهشت

عرضه نخ پلی استر پتروشیمی شهید تندگویان:

13 گزارش بازار 17 اردیبهشت

عرضه های متنوع پالایشگاه نفت تهران:

14 گزارش بازار 17 اردیبهشت

عرضه های پر حجم سیمانی:

15 گزارش بازار 17 اردیبهشت

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها