کد خبر: ۲۴۳۶۵
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
دعواهای رسانه ای استقلال و پرسپولیس بخش جدا نشدنی لیگ ایران است.
به گزارش جدید پرس:

تغییر محل برگزاری دیدار امروز پرسپولیس مقابل پیکان و تبعات پس از آن کافی بود تا باشگاه استقلال بشدت نسبت به این مسأله معترض شود و کار به کنفرانس مطبوعاتی قبل از مسابقه با صنعت نفت آبادان و همچنین بیانیه رسمی بکشد. از طرفی، پرسپولیسی‌ها هم واکنش تندی نشان دادند و سازمان لیگ نیز بیانیه‌ای داد که البته با تکذیب استقلالی‌ها مواجه شد. همه این موارد دست به دست هم داد تا دوباره دو تیم پرطرفدار فوتبال کشورمان را در روزهای حساس پیکارهای لیگ برتر مقابل یکدیگر ببینیم. تازه ماجرا وقتی جذاب‌تر می‌شود که بدانیم احتمال دارد استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی هم با یکدیگر روبه‌رو شوند. تقابل لفظی و رسانه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اصلاً بی‌سابقه نیست و در تاریخ فوتبال ایران نمونه‌های بسیاری از این رویارویی را شاهد بوده‌ایم. در همین ۲۲ دوره سپری شده از پیکارهای لیگ برتر نیز بارها شاهد رویارویی لفظی و رسانه‌ای این دو باشگاه بودیم و حالا یک تقابل جدید را شاهد هستیم.

 

جنگ بر سر شکست دربی‌ها
یکی از معروف‌ترین رویارویی‌های رسانه‌های استقلال و پرسپولیس در دهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر به وقوع پیوست. فصلی که استقلال هر دو دربی رفت و برگشت را به سود خود تمام کرد و تیم پرویز مظلومی توانست مجموعه تحت هدایت علی دایی را دو بار متوالی در لیگ شکست بدهد. البته پس از هر دو مسابقه جنگ لفظی به اوج خود رسید. در مسابقه رفت که پاییز سال ۱۳۸۹ برگزار شد، آفساید اعلام شدن گل پرسپولیس و همچنین پنالتی اعلام نشدن خطایی که روی میلاد میداودی به وقوع پیوست، کافی بود تا جدال بالا بگیرد. البته با توجه به اینکه پرسپولیس بازی را باخته بود، اعتراض سرخپوشان به مراتب بیشتر بود. در مسابقه برگشت که بهار سال ۱۳۹۰ انجام شد هم استقلال مسابقه را با یک گل برد ولی پرسپولیسی‌ها بشدت معتقد بودند روی غلامرضا رضایی خطای پنالتی صورت گرفته و به همین خاطر مسئولان دو باشگاه تا چند روز پس از آن بازی با همدیگر تقابل رسانه‌ای داشتند.

زنده با حواشی دربی؛ پرسپولیس علیه سیدعلی | ورزش سه

 

ماجرای رقم قراردادها
یکی دیگر از اتفاقاتی که موجب شد عوامل استقلال و پرسپولیس با یکدیگر تقابل داشته باشند در لیگ دوازدهم به وقوع پیوست. مقطعی که فتح‌الله‌زاده مدیرعامل بود و محمد رویانیان نیز همین وظیفه را در پرسپولیس برعهده داشت. در آن مقطع قوانینی مانند سقف قرارداد موجب آن شده بود تا برخی مراودات مالی در فوتبال ایران شفافیت لازم را نداشته باشد. برای مثال رقمی روی قرارداد یکی از مربیان اضافه می‌کردند اما آن پول در واقع برای یکی از بازیکنان مطرح تیم بود! اتفاقی که بارها به وقوع پیوست و جالب اینجاست که در یکی از همین موارد، مربی مذکور پس از اینکه مبلغ اضافه ثبت شده در قراردادش را به حساب آن بازیکن منتقل کرد، با مشکل مالیاتی مواجه شد و باید مالیات پولی را می‌پرداخت که هیچ نفعی برایش نداشت ولی طبق قانون چون در قرارداد او ثبت شده بود باید به عنوان فردی که چنین درآمدی داشته، مالیاتش را بپردازد. مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در لیگ دوازدهم بارها یکدیگر را به صرف هزینه‌های گزاف‌تر بابت جذب بازیکنان مطرح متهم کردند .

 

وزیر پرسپولیسی
از وقتی مسعود سلطانی‌فر در سال ۱۳۹۵ وزارت ورزش را در اختیار گرفت استقلالی‌ها مقابل او موضع گرفتند و مدعی شدند مرد شماره یک ورزش ایران علاقه فراوانی به پرسپولیس دارد و میان این دو باشگاه تبعیض قائل می‌شود. همین مسأله موجب شد گاهی اوقات برخی پیشکسوتان دو باشگاه با یکدیگر در فضای رسانه‌ای جنگ لفظی پیدا کنند و بعضی مواقع هم مدیرانی که خارج از مجموعه استقلال بودند این مسأله را به صورت جدی در مصاحبه‌های خودشان مطرح می‌کردند. این داستان دقیقاً تا آخرین روزی که سلطانی‌فر وزیر ورزش بود ادامه داشت.

گاف وحشتناک گرشاسبی درباره سلطانی‌فر و قهرمانی پرسپولیس!



ماجرای کالدرون
نکته دیگری که موجب تقابل مدیران استقلال و پرسپولیس با یکدیگر شد، داستان گابریل کالدرون، بازگشت یحیی گل محمدی و پرداخت طلب این سرمربی آرژانتینی بود. وقتی کالدرون در اواخر پاییز سال ۱۳۹۸ تصمیم به جدایی گرفت، مدیران وقت پرسپولیس با باشگاه پدیده مذاکره کردند و یحیی گل‌محمدی را خیلی سریع به جای سرمربی خارجی خود آوردند. بعداً یکی از مسئولان باشگاه پدیده مدعی شد او توسط بعضی از عوامل ورزش ایران در عمل انجام شده قرار گرفته بود و چاره‌ای جز موافقت با جدایی یحیی نداشت! استقلالی‌ها هم این مسأله را به عنوان نشانه بارز علاقه وزارت ورزش به پرسپولیس قلمداد کردند و مدعی شدند وزارتخانه نباید چنین کاری انجام می‌داد. از طرفی وقتی مشخص شد برای تسویه حساب با کالدرون و جلوگیری از محرومیت پرسپولیس کمک‌های دولتی به این باشگاه انجام شده است، گروهی از مسئولان و هواداران استقلال مدعی شدند این کار باید در پرونده استراماچونی هم انجام شود. حتی علی فتح‌الله‌زاده که ماه‌های گذشته بارها این مسأله را در مصاحبه‌هایش عنوان کرد چند وقت قبل هنگامی که استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به واسطه پرونده استراماچونی حذف شد، بخش وسیعی از هواداران این تیم و همچنین تعدادی از مدیران اسبق این باشگاه مدعی شدند اگر نگاه به پرونده مذکور مانند ماجرای کالدرون بود قطعاً مسأله خیلی زودتر حل می‌شد. البته پرسپولیسی‌ها هم جواب دادند و کار دوباره بالا گرفت.

کالدرون: پرسپولیس می‌تواند برنده دربی باشد | فرتاک ورزشی

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها