کد خبر: ۲۴۳۴۳
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
دیوید سوشی بعد از ۲۵ سال ایفای نقش کارآگاه هرکول پوآرو، در نوامبر ۲۰۱۳ پس از تولید آخرین قسمت از این مجموعه با این شخصیت خداحافظی کرد.
به گزارش جدید پرس:

سِـر دیوید کورتنی سوشی ‌بازیگر بریتانیایی تئاتر، سینما و تلویزیون و دارای نشان «فرماندهٔ والامقام امپراتوری بریتانیا» است. او نقش ادوارد تلر را در مجموعهٔ تلویزیونی «اوپنهایمر» ایفا کرد و جایزهٔ انجمن سلطنتی تلویزیون و اتحادیهٔ مطبوعاتی صدا و سیما را بابت هنرنمایی در سریال «راه و رسم زندگی ما» دریافت کرد. از جمله معروف‌ترین کارهای وی که در بین علاقمندان به سریال‌های جنایی در ایران نیز ماندگار شد،  ایفای نقش هرکول پوآرو در سریال «پوآرو» از ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۳ است که برای او شهرت بین‌المللی را به ارمغان آورد و در سال ۱۹۹۱ نامزدِ دریافت جایزهٔ بَـفتا شد.

دیوید سوشی بعد از ۲۵ سال ایفای نقش کارآگاه هرکول پوآرو، در نوامبر ۲۰۱۳ پس از تولید آخرین قسمت از این مجموعه با این شخصیت خداحافظی کرد. «آخرین پرونده»، آخرین قسمت پوآرو با بازی سوشی بود.

 

david-sooshi-768x517

 

در «آخرین پرونده»، کارآگاه بلژیکی سالخورده برای جلوگیری از وقوع یک قتل دیگر از دوست دیرین خود کاپیتان هیستینگ خواهد خواست که به «استایلز کورت» محل تحقیقات در اولین پرونده‌ای که مشترکاً روی آن کار می‌کردند، برگردد. پوآرو در آنجا مردی را میابد که با تسلط به روانشناسی دیگران را برای انجام یک قتل متقاعد می‌کند، پوآرو در آخرین قسمت خود به یک قاتل تبدیل می‌شود، و آن شخص را به قتل می‌رساند و صحنه را طوری بازسازی می‌کند که خود کشی به نظر برسد.
 

دیوید سوشی (David Suchet) روز 25 ژانویه 2022 «نشانه شوالیه و سر» از طرف ملکه بریتانیا دریافت کرد. این نشان توسط شاهزاده ویلیام به او اهدا شد. سوشی با همسرش شیلا فریس در قلعه ویندزور حاضر شد و این نشان و لقب شوالیه را به خاطر کارهای بیشمار او در صحنه بازیگری دریافت کرد.

 

david-soch-768x535

 
 
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها