کد خبر: ۲۴۳۳۴
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در درس اخلاق خود گفت: «در فضای مجازی ملاحظه کردید فردی با عصا به یک زنی می‌زند که حجابت را رعایت کن، این وجه شرعی ندارد، با زبان خشن حق حرف زدن نداری، اگر او یک معصیتی می‌کند گناه عصا زدن یا تندگویی تو بدتر از معصیت او می باشد».
به گزارش جدید پرس:
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در درس اخلاق که جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم حضور داشتند، گفت: اگر در برخورد با یک بی‌حجاب تعبیر لامذهب یا بی‌دین یا تعبیرات زشت به کار رود مسلماً تنفر پیدا می‌کند، باید با آنها به نحو صحیح برخورد شود.

به گزارش شفقنا، آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: البته در اینکه این مسئله ریشه سیاسی پیدا کرده جای خودش را دارد و برخورد مناسب خود را می‌خواهد ولی در فضای مجازی ملاحظه کردید فردی با عصا به یک زنی می‌زند که حجابت را رعایت کن، این وجه شرعی ندارد.

 

او گفت: امر به معروف و نهی از منکر حتّی در زبان هم باید با قول و کلام نرم و لیّن باشد و این تصریح دستور قرآن است، با زبان خشن حق حرف زدن نداری، اگر او یک معصیتی می‌کند تو هم معصیت می‌کنی که با عصا می‌زنی، بلکه گناه عصا زدن یا تندگویی تو بدتر از معصیت او می باشد. این دستورات باید به‌خوبی مورد توجه قرار گیرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها