کد خبر: ۲۴۳۱۵
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
فهرستی از پروژه‌های نجومی که سرمایه‌گذاران اروپایی باید در اولویت قرار دهند توسط Astronet، شبکه ای از آژانس‌های مالی اروپایی و سازمان های تحقیقاتی، رونمایی شده‌است.
به گزارش جدید پرس:

از جمله پروژه‌های پیشنهادی می‌توان به تلسکوپ طیف‌سنجی میدان گسترده جدید، پشتیبانی از تلسکوپ اینشتین، آشکارساز امواج گرانشی که هنوز در حال توسعه است و تلسکوپ خورشیدی اروپایی که میدان مغناطیسی خورشید را مطالعه می‌کند، اشاره کرد. مأموریت‌های فضایی شامل ادامه فضاپیمای گایا است که میلیاردها ستاره را نقشه‌برداری می‌کند.

 

پریاموادا ناتاراجان، اخترشناس دانشگاه ییل در نیوهیون، کانکتیکات، می‌گوید: من به ویژه از دیدن ماهیت ماده تاریک و انرژی تاریک به عنوان سؤالات کلیدی بی‌پاسخ هیجان‌زده شدم.

آملی سانتونژ، اخترفیزیکدان دانشگاه کالج لندن که گزارش نهایی را ویرایش کرده‌است، می گوید که Astronet پس از سه سال مشورت با جامعه دانشگاهی، نقشه راه نجوم ۲۰۲۲-۲۰۳۵ خود را ارائه کرد. فرآیند مشاوره شامل چندین گروه کاری از محققان بود که در مورد اولویت‌های علمی در زمینه‌های خود و فناوری مورد نیاز برای دستیابی به اهداف تحقیقاتی خود مشاوره می‌دادند.

تلسکوپ اینشتین در نقشه راه اروپایی‌ها قرار گرفت/ عکس

سنتونج می‌گوید ایجاد تعادل بین نیازها و خواسته‌های کل جامعه بخش بزرگی از این فرآیند بود. او می‌گوید: «اگر به برخی از توصیه‌های برتر ما در زمینه تأسیسات زمینی نگاه کنید، برای مثال، تلسکوپ خورشیدی اروپا وجود دارد، که تأسیساتی است که واقعاً برای جامعه فیزیک خورشیدی مفید است.»

او می‌افزاید: «در کنار آن، ما توصیه‌هایی درباره تأسیسات دیگر داریم که بسیار کلی‌تر هستند.»

او می‌گوید: «یکی از دلایلی که ما آن را در اولویت قرار می‌دهیم این است که اساساً برای همه حوزه‌های علمی جذاب است، این یک مرکز بسیار متنوع خواهد بود. در این زمان، از نظر استراتژیک، شما به آن نوع امکانات طیف‌سنجی برای پیگیری و استفاده حداکثری از بسیاری از چیزها در آینده نیاز دارید.»

این دومین بار است که Astronet نقشه راه نجوم اروپا را تهیه می کند. اولین مورد در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و در سال ۲۰۱۵ به روز شد. از آن زمان، Astronet از کمیسیون اروپا که تا سال ۲۰۱۵ میزبان شبکه بود، مستقل شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها