کد خبر: ۲۴۱۴۹
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
دولت بایدن در تلاش است تا با اعمال مالیات ۳۰ درصدی بر استخراج ارزهای دیجیتال، تأثیر ادعایی این صنعت بر تغییرات اقلیمی را به حداقل برساند.
به گزارش جدید پرس:

گفتنی است که مالیات پیشنهادی برای استخراج ارز دیجیتال برای اولین بار در ۹ مارس به عنوان بخشی از بودجه سال مالی ۲۰۲۴ رئیس جمهور جو بایدن اعلام شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این خصوص نوشت:

«مالیات غیر مستقیم بر مصرف برق توسط ماینرهای ارزهای دیجیتال، می‌تواند فعالیت ماینینگ را به همراه اثرات و مضرات زیست محیطی آن کاهش دهد.»

با این حال، شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید (CEA) در تلاش برای توجیه نیاز به مالیات جدید، این پیشنهاد را بار دیگر در دوم ماه می مطرح کرد.

CEA در این‌باره نوشت:

«در حال حاضر، شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال ملزم نیستند تمام هزینه‌هایی را که به دیگران تحمیل می‌کنند، به شکل آلودگی محیطی، قیمت‌های بالاتر انرژی، و افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای بر آب و هوا بپردازند.»

در این بیانیه آمده است:

«این مالیات شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا آسیب‌هایی را که بر جامعه تحمیل می‌کنند در نظر بگیرند.»

این وبلاگ همچنین به گزارش‌هایی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد استخراج کریپتو «اثرات منفی» بر محیط‌زیست، کیفیت زندگی و شبکه‌های برق دارد و آلودگی ناشی از تولید برق بر محله‌های کم‌درآمد و جوامع وارد می‌شود، در حالی که هزینه برق را برای مصرف‌کنندگان بالا می‌برد.

حتی بیان می‌کند که استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از انرژی پاک موجود (مانند نیروگاه آبی) همچنان می‌تواند تأثیر منفی بر محیط‌زیست داشته باشد، زیرا سایر کاربران برق را به سمت منابع «کثیف‌تر» برق سوق می‌دهد.

2d17005a b9db 4e10 bfd2 e94d93c8eac1

توییت ارسال شده توسط شورای مشاوران اقتصادی انتقادات گسترده‌ای را از جامعه به دنبال داشته است و برخی آن را «انتشار اطلاعات غلط» و «پروپاگاندا» می‌نامند، در حالی که یکی از کاربران توییتر استدلال می‌کند که مالیات بر استخراج ۳۰ درصدی به‌سادگی استخراج بیت‌کوین را به روسیه و سایر کشورها سوق می‌دهد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها