کد خبر: ۲۴۱۳۴
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی در باره حمله پهپادی به کاخ کرملین و سوء قصد به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که اظهارات کاخ سفید در مورد حمله نافرجام پهپادی به کرملین "به شدت ریاکارانه و پوچ" است.
به گزارش جدید پرس:

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن روز پنجشنبه به وقت محلی در مورد  ارزیابی واکنش آمریکا به حمله پهپادی به کرملین گفت: اظهارات نمایندگان رسمی واشنگتن به طرز شگفت انگیزی ریاکارانه و پوچ است.

این مقام دولت پوتین فزود: آنها نتوانستند اعتراف کنند که حکومت ولودیمیر زلنسکی این اقدام تروریستی و توطئه ترور علیه رئیس جمهور روسیه را طراحی کرده است.

سفیر روسیه در آمریکا تصریح کرد: زمان این حمله حساب شده بوده است. این حمله در آستانه روز پیروزی و مراسم رژه در 9 مه که انتظار می رود میهمانان خارجی نیز در آن حضور داشته باشند, رخ داده است.

این مقام روسی خاطرنشان کرد که  مسکو امیدوار است "دولت آمریکا قدرت و عزت کافی برای محکوم کردن این حمله را داشته باشد"، اما واشنگتن درحال حاضر "از جنایتکاران در کی یف محافظت می کند.

آنتونوف ادامه داد  اظهارات مقامات بلندپایه آمریکا مبنی بر اینکه کی یف می تواند نحوه دفاع از خود را انتخاب کند «نمونه ای از استانداردهای دوگانه و سیاست تشویق رژیم ولادیمیر زلنسکی» برای حمله به روسیه است.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا هیچ نقشی در حمله پهپادی به کرملین نداشته است مدعی شد "ادعاهای روسیه "مبنی بر اینکه واشنگتن پشت این حمله قرار دارد، "مضحک" است.

به گزارش ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی افزود: آمریکا، اوکراین را به حمله به خارج از مرزهایش تشویق نکرده و این کشور را قادر به انجام چنین حمله ای نکرده است و ما قطعاً شرایط دفاع اوکراین از خود یا انجام عملیات را به آنها دیکته نمی‌کنیم.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اظهارات "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه را  مبنی بر اینکه واشنگتن در پشت حمله پهپادی به کرملین قرار دارد، رد کرد و آن را "مضحک" خواند.

کربی که با شبکه های تلویزیونی سی ان ان و  ام اس ان بی سی  مصاحبه می کرد، گفت: «فقط این را می گویم که پسکوف دروغ می گوید. ما حتی نمی دانیم دقیقاً چه اتفاقی در  روسیه افتاده است. من اطمینان می دهم که آمریکا هیچ نقشی در این حمله  نداشته است.»

این مقام کاخ سفید ادامه داد، به شما اطمینان می‌دهم که آمریکا در این موضوع دست نداشته است. «هر اتفاقی افتاده، ارتباطی به ما ندارد».

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه، حمله پهپادی ناموفق روز گذشته به کرملین را «اجرای تصمیم واشنگتن توسط کی‌یف» دانست و تلاش‌ها برای رد این موضوع را «مضحک» توصیف کرد.

به گزارش  ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ دیمیتری پسکوف با اشاره به تلاش آمریکا و اوکراین برای تکذیب مشارکت در حمله روز گذشته به کاخ کرملین گفت: تصمیم‌ها درباره این دست از حملات تروریستی در آمریکا اتخاد می‌شود و اوکراین آن‌ها را اجرا می‌کند.

وی افزود: ۲ لایه مسی گنبد کاخ کرملین بر اثر حمله [خنثی شده] پهپاد اوکراینی آسیب دیده است که تا فردا جایگزین خواهند شد.

بر اساس این گزارش، کرملین در بیانیه‌ای که روز گذشته و پس از این حادثه منتشر کرد این حادثه را «اقدام تروریستی برنامه ریزی شده و سوءقصد به جان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه» اعلام کرده بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها