کد خبر: ۲۴۱۱۳
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
شرکت چری به تازگی پیش فروش تیگو ۹ را به صورت رسمی با قیمت پایه ۲۳ هزار دلار (معادل ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان) در چین آغاز کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند پرچمدار چری آشنا خواهیم شد.
به گزارش جدید پرس:

در نمای جلو Chery Tiggo 9 شاهد جلوپنجره چند ضلعی با نوارهای کرومی عمودی هستیم که ترکیب آنها با چراغ‌های جلوی نازک و کشیده نمای جذابی را به وجود آورده است. در وسط جلوپنجره نیز لوگوی چری به چشم خورد. در نمای عقب نیز طرح جذاب چراغ‌ها و لوگو انگلیسی جلب توجه می‌کند. طراحان با نصب نوار کرومی تزئینی زیر چراغ‌ها و اتصال خروجی‌های دوگانه اگزوز با یک نوار مشکی توانستند نمای جذابی را برای این بخش به وجود آورند.

چری تیگو ۹ به عنوان یک شاسی بلند میان سایز قرار است در مدل‌های ۵ و ۷ نفره به بازار عرضه شود. این خودرو دارای ۴۸۲۰ میلی‌متر طول، ۱۹۳۰ میلی‌متر عرض، ۱۶۹۹ میلی‌متر ارتفاع و ۲۸۲۰ میلی‌متر فاصله بین محوری است. مواردی چون طراحی متفاوت سقف، دستگیره‌های در مخفی و بدنه دو رنگ به همراه رینگ‌های ۲۰ اینچی جزو ویژگی‌های طراحی این خودرو محسوب می‌شوند.

طراحی داخلی

طراحان برای کابین این خودرو نیز دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و پشت آمپرها در نظر گرفتند که دارای نمایی یکپارچه هستند. کنسول مرکزی با پد شارژر بی‌سیم گوشی، انتخاب‌گر حالت رانندگی و دکمه‌های متعدد خود نیز توانسته نمای مدرنی را به وجود آورد. این خودرو از صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم برقی به همراه گرم‌کن و سردکن نیز بهره می‌برد. همچنین می‌توان برای آنها قابلیت ماساژ را نیز سفارش داد.

شاسی‌بلند پرچمدار چینی با قیمت باورنکردنی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان/ عکس

امکانات رفاهی و ایمنی

از امکانات این خودرو می‌توان به شش کیسه هوا، پورت شارژ USB C و فندکی به همراه شارژر بی‌سیم، استارت کی لس و قابلیت ورود بدون کلید، دستیار حرکت در سراشیبی، سیستم تهویه هوای دو کاناله، دستیار اجرای فرمان‌های صوتی، سانروف برقی دو تکه، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، اتوهلد و ترمز پارک برقی، سنسور فشار باد لاستیک، اتو لایت و دی لایت، تابلو خوان، رادار باقی ماندن بین خطوط، رادار نقطه کور، سنسور پارک و دوربین دنده عقب و کروز کنترل اتوماتیک اشاره کرد.

مشخصات فنی چری تیگو ۹

چری تیگو ۹ به یک موتور ۲ لیتری توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۵۷ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را برعهده دارد. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۵ کیلومتر برساعت اعلام شده است. چری عرضه نسخه هیبریدی این خودرو را نیز در دستور کار قرار داده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها