کد خبر: ۱۹۹۸۴
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
هواپیمای فضایی رباتیک نظامی X-۳۷B در آخرین ماموریت سری خود بیش از ۹۰۰ روز را در فضا گذرانده است.
به گزارش جدید پرس:

 این هواپیمای مرموز بخشی از یک پروژه محرمانه در نیروی فضایی ارتش آمریکا است که اخیرا رکورد پرواز بی‌وقفه در فضا را شکسته است.

با اینکه که X-37 کار خود را به عنوان یکی از برنامه‌های ناسا در سال۱۹۹۹ شروع کرد، اما وظیفه او به این شکل باقی نماند. طبق گزارش Space.com، در سال۲۰۰۴، برنامه کار این هواپیما به آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) منتقل شد تا این آژانس بتواند برنامه‌های «ناوگان آزمایشی نزدیکی و فرود(ALTV) و یک وسیله نقلیه مداری» را ارائه دهد. پروژه اول در سال۲۰۰۶ به پایان رسید و این در حالی بود که فعالیت‌های X-37 طبقه بندی شدند. سپس نیروی هوایی ایالات متحده X-37B ، که یک هواپیمای فضایی شبیه X-37A و متعلق به DARPA بود را با برخی تغییرات نامشخص در طراحی، ساخت.

پرنده رباتیک نظامی اسرارآمیز آمریکا / عکس

دو هواپیمای فضایی ، X-37B توانسته‌اند ۶ ماموریت با مدت زمانی که به تدریج طولانی‌تر شدند را به پایان برسانند و در آخرین ماموریت، آنها به مدت ۹۰۸ روز در مدار زمین بوده و در نوامبر۲۰۲۲ به زمین نشستند.

البته رقبای آمریکا از جمله روسیه و چین درباره این پرنده گمانه‌زنی‌هایی کرده‌اند که جالب است. دیمیتری روگوژین، رئیس سابق آژانس فضایی روسیه، در مصاحبه با شبکه خبری دولتی روسیه-۲۴ ادعا کرد که این فضاپیما می‌تواند برای جاسوسی یا حمل سلاح های کشتار جمعی مورد استفاده قرار گیرد.

سونگ ژونگ پینگ، کارشناس نظامی و مفسر چینی، این احساس را تکرار کرد و به ساوت چاینا مورنینگ پست گفت که توانایی این سفینه برای تغییر مدار خود در اواسط پرواز به آن امکان جاسوسی از ماهواره های دیگر یا اهداف مستقر در زمین و همچنین انجام حملات از سوی آن را می دهد.

درباره این پرنده اسرارآمیز در «این هواپیمای مرموز ناسا بالای جو زمین چه می کند؟» بیشتر بخوانید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها