کد خبر: ۱۹۸۷۰
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج، خطر غرق شدن شناگران و آسیب به تاسیسات دریایی هشدار داد.
به گزارش جدید پرس:

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی، شمال غربی با حداکثر سرعت ۳۲ نات و افزایش ارتفاع موج حداکثر ۲.۵ متر از اوایل وقت جمعه تا اواخر وقت شنبه (۲۶ تا ۲۷ اسفند) خبر داد.

این مخاطره روز جمعه به‌صورت افزایش ارتفاع امواج در خلیج فارس به‌ویژه در مرکز و شرق حدود ۲.۵ متر و تنگه هرمز ۲ متر و روز شنبه به‌صورت افزایش ارتفاع امواج در خلیج فارس و تنگه هرمز ۲ متر رخ می‌دهد.

این شرایط جوی در مناطق ساحلی و دور از ساحل در تنگه هرمز و نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، در بوشهر و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی،خسارت به شناورهای سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ممنوعیت از عملیات تفریحی به‌ویژه غواصی و شنا، ممنوعیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی ، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها