کد خبر: ۱۹۸۵۲
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
«ریویان آر ۱ اس» (Rivian R۱S) و (R۱T) از سری خودروهای برقی و خودران آمریکایی با آخرین به‌روزرسانی OTA (به‌روز رسانی بی‌سیم) ویژگی‌های جدیدی دریافت می‌کنند. ازجمله این به‌روزرسانی‌ها می‌توان به ارائه عملکرد جستجوی ناوبری ماهواره‌ای توسط گوگل اشاره کرد.
به گزارش جدید پرس:

زمانی که  زیبایی به‌روزرسانی‌های OTA (به‌روزرسانی بی‌سیم و از راه دور وسائل)  برای خودروهای برقی به خوبی اجرا شوند، همواره فضایی برای شگفت زده کردن کاربران باقی می‌گذارند. «ریویان» به‌تازگی یک نرم افزار جدید (۲۰۲۳.۰۶.۰۲) را برای هر دو خودروی الکتریکی خود - R1S و R1T ارائه کرده است. به غیر از رفع اشکال معمول، این شرکت برخی از ویژگی‌های راحتی و ایمنی جدید را اضافه کرد.

به‌روزرسانی بی‌سیم در وانت‌های خودران ریویان | حالت برف چه ویژگی دارد؟

عملکرد کلید قدیمی که دارای دو عملکرد قفل و بازکردن قفل است به طور گسترده ای بهبود یافته، تاکنون این عملکرد با استفاده از تلفن‌های همراه در دسترس بود و عملکرد جاکلیدی طبق گفته دارندگان R1S و R1T، معتدل بود. این ارتقاء بزرگی نیست، اما مطمئنا بسیار راحت است، و درایور زمانی که باتری کلید نیاز به تعویض داشته باشد، پیامی را روی صفحه نمایش دریافت می‌کند.
ارتقای بزرگ‌تر و مهم‌تر این است که عملکرد جستجوی ناوبری ماهواره‌ای توسط «گوگل» ارائه شود. زمانی که خودرو احساس کرد نزدیک مقصد پارک شده است، ناوبری به طور خودکار به راهنمایی پایان می دهد. علاوه بر این، اکنون امکان جابه‌جایی بین پین‌های وضعیت شارژر روی نقشه و مشاهده اطلاعات شارژر وجود دارد.

دو بار ضربه زدن روی پنل ناوبری در خودروی ریویان R1S و R1T سیستم کمک بزرگراه را فعال می‌کند و فعال‌سازی اکنون بسیار سریع‌تر است، ظاهراً فقط ۱ ثانیه طول می کشد. زمان هشدار رانندگی بدون دست نیز از ۱۰ به ۲۰ ثانیه افزایش یافته است.
 

به‌روزرسانی بی‌سیم در وانت‌های خودران ریویان | حالت برف چه ویژگی دارد؟

سایر اصلاحات کوچک‌تر عبارتند از نمایش فرکانس رادیویی صحیح و نوار پیشرفت برای گوش دادن به کتاب‌های صوتی و پادکست. نمای دوربین جلو نیز برای رانندگان ارتقا یافته است تا بتوانند فاصله بین خودرو و مانع را بهتر قضاوت کنند.
باوجود تاخیرهای زیاد در عرضه R1S و R1T و با وجود حجم تولید بسیار کمتر و زمان انتظار طولانی برای این خودروهای وانت، ریویان به وعده خود مبنی بر به‌روزرسانی و ارتقاء مداوم خودروهای خود عمل کرده است. این شرکت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را به طور منظم انجام می‌دهد تا مطمئن شود خودروهایش با گذشت زمان بهتر می‌شوند.

یکی از برجسته‌ترین به‌روزرسانی‌ها اخیرا حالت برف را اضافه کرده است که در آن خودرو به ‌طور خودکار سطوح لغزنده را تشخیص می‌دهد و ترمز «رگن» را تنظیم می‌کند و واکنش دریچه گاز را برای تجربه رانندگی نرم‌تری کاهش می‌دهد. حالت کمپ به ماشین اجازه می‌دهد تا به طور خودکار سطح خود را بالا ببرد و  زمینه را برای خواب شبانه در وانت فراهم کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها