کد خبر: ۱۹۷۶۸
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
وینچنزو مونتلا و فابیو کاناوارو دو گزینه ایتالیایی برای هدایت فدراسیون فوتبال بودند.
به گزارش جدید پرس:

تیم ملی مدت ها بعد از جام جهانی بدون سرمربی بود و بعد از قطعی شدن جدایی کیروش از تیم ملی ، مدیران فدراسیون با چند گزینه خارجی و یک گزینه داخلی که امیر قلعه نویی بود، مذاکراتی را آغاز کردند و در نهایت هم همان تک گزینه داخلی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و قرار است قلعه نویی از چند روز آینده رسما کارش را در تیم ملی شروع کند و تا پایان بازی های جام ملت های آسیا هم هدایت تیم ملی را برعهده داشته باشد.

در بین گزینه های خارجی که فدراسیون فوتبال مدنظر قرار داشت، دو گزینه جدی تر از بقیه مورد بررسی قرار گرفت. فیلیکس سانچز اسپانیایی که در جام جهانی هم هدایت تیم ملی قطر را برعهده داشت، اصلی ترین گزینه تاج برای تیم ملی بود ولی طرفین بر سر مدت زمان قرارداد و همچنین مبلغ به توافق نرسیدند و سانچز هم هدایت تیم ملی اکوادور را در دست گرفت. گزینه دوم تیم ملی وینچنزو مونتلا ستاره سابق تیم رم و تیم ملی ایتالیا بود که هم اکنون در ترکیه و باشگاه آدنا فعالیت می کند.

مونتلا که چهره ای نام آشنا برای اهالی فوتبال به حساب می آید،دو بار پیشنهاد رسمی تیم ملی ایران را رد کرد و اعلام کرد قصدی برای ترک تیمش ندارد و نمی خواهد به ایران بیاید. فدراسیون فوتبال دو بار به صورت رسمی پیشنهاد خود را برای حضور موتلا در تیم ملی ارسال کردند ولی وینچنزو ضمن تشکر از پیشنهاد فدراسیون فوتبال ، اعلام کرد می خواهد در ترکیه به کارش ادامه دهد و در حال حاضر نمی تواند هدایت تیم دیگری را بپذیرد.

اما مونتلا تنها گزینه ایتالیایی معرفی شده به تاج نبود. فابیو کاناوارو فوق ستاره تیم ملی ایتالیا و باشگاه هایی چون یوونتوس ، رئال مادرید و اینتر که سابقه قهرمانی جهان را با کشورش در جام جهانی ۲۰۰۶ دارد، دیگر گزینه ایتالیایی بود که به فدراسیون فوتبال معرفی شد. کاناوارو که آخرین مدافع برنده توپ طلا بود، چند سالی است که وارد عرصه مربیگیری شده و سابقه کار در فوتبال چین را هم دارد.

با این حال خیلی در مربیگری موفق نبوده است. آنطور که شنیدیم کاناوارو حاضر بود با قراردادی ۲ ساله و هر سال با دستمزد یک میلیون دلار هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد ولی مدیران فدراسیون فوتبال با این گزینه جذاب مخالفت کردند. گفتنی است به غیر از این ۳ گزینه خارجی ، مربیان دیگری هم بودند که فدراسیون با آن ها وارد مذاکره شد و یا از طرق مختلف به مدیران فدراسیون معرفی شدند ولی مورد قبول قرار نگرفتند و یا در همان ابتدای مذاکره دستمزد های زیادی را طلب کردند و همین موضوع باعث عقب نشینی مدیران فدراسیون فوتبال شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها