کد خبر: ۱۹۶۶۸
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
کمیسیون ایمنی راه‌ها کاهش ۱۰ کیلومتر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها را برای بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با هدف افزایش ایمنی تصویب کرد.
به گزارش جدید پرس:

در یکصد و بیست و هفتمین نشست کمیسیون ایمنی راه های کشور گزارش آماری از تصادفات و کشته‌شدگان تصادفات در 10 ماه نخست 1401 ارایه و با توجه به رشد حدود 14 درصد کشته‌شدگان تصادفات در این دوره، بر تحلیل دقیق با هدف ریشه‌یابی چرایی افزایش تصادفات تاکید شد.

شهریار افندی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی سال 1402 تشکیل ستاد نوروزی برای هرچه ایمن بودن سفرها و تلاش همگانی برای کاهش تصادفات و مدیریت هرچه بهتر ترددها در این ایام تاکید دارد.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی مناسب صدا وسیما برای کاهش سرعت و افزایش ایمنی سفرها می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار مهم در کاهش تصادفات و به تبع آن کاهش کشته شدگان ناشی از این تصادفات باشد.

وی افزود: با توجه به زمان اندک باقیمانده تا آغاز سفرهای نوروزی همه مدیران کل راه و شهرسازی استانها به عنوان روسای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استانها و سایر مدیران کل باید از ظرفیت‌های سازمان برای ارائه راهکارهای افزایش ایمنی و کاهش سرعت رانندگان در سفرهای نوروزی استفاده کنند.

افندی زاده یادآور شد: بنا به تاکید وزیر راه و شهرسازی،  مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،  8000 کیلومتر از محورهای مواصلاتی مهم کشور و 200 نقطه پرتصادف در سطح کشور را تا قبل از شروع طرح نوروزی ایمن سازی، آشکارسازی و اصلاح هندسی کند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توجه به موضوع مهم افزایش جانباختگان تصادفات بر حضور فعال مدیران کل وزارت راه و شهرسازی در نشست‌های کمیسیون ایمنی استان‌ها، تشکیل مستمر نشست‌های کارشناسی دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها، تولید محتوی آموزشی مرتبط با ایمنی ترافیک و لزوم برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی سال جاری و تلاش و همکاری همه سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول و موثر در کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها