کد خبر: ۱۹۶۶۲
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی نسبت به خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد و گفت:افرادی که اقدام به تبلیغ و فروش مواد محترقه در شبکه های اجتماعی نمایند باید پاسخگوی اعمال خود در برابر قانون باشند.
به گزارش جدید پرس:

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا،سرهنگ "محسن محمودی" در تشریح این خبر گفت: در روزهای پایانی سال ممکن است برخی از افراد در فضای مجازی و حقیقی اقدام به فروش مواد محترقه ‌نمایند،با توجه به اینکه این عمل از لحاظ قانونی جرم می باشد در مواردی نیز این افراد اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که مخاطبانشان، اکثرا کودکان و نوجوانان هستند.

وی تصریح کرد:فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برایشان مهم نیست که چه کسانی اقدام به خرید این مواد خطرناک می کنند و اینکه افراد خریدار چه کودک و نوجوان باشند و چه بزرگسال آیا از خطرات آن آگاه هستند یا خیر.

سرهنگ محمودی بیان داشت:در این بین والدین باید توجه ویژه‌ای برای حفظ جان کودکان خود از خطرات مواد محترقه داشته باشند و با نظارت و آگاه سازی می توانند فرزندان‌شان را از خطرات مواد آتش زا چهارشنبه آخر سال دور نگه دارند و همچنین از مورد کلاهبرداری واقع شدن کودکان و نوجوانان خود توسط مجرمان سایبری و فروشندگان مواد محترقه در شبکه های اجتماعی جلوگیری بعمل آورند.

این مقام انتظامی هشدار داد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی در حال پایش و رصد فضای مجازی می باشد چنان چه افرادی که بخواهند اقدام به خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی نمایند پلیس فتا با همکاری دستگاه قضائی با این افراد در چهارچوب قانون برخورد خواهد کرد. 

وی تصریح نمود: با توجه به عدم آگاهی برخی افراد از خطرات مواد محترقه و آتش زا ، خانواده‌ها و تمامی کاربران فضای مجازی در صورت مشاهده صفحات اینترنتی ،کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی فعال در تمامی زمینه های مجرمانه و نیز فروش مواد محترقه، بلافاصله موضوع را از طریق شماره های تماس 096380 مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا و یا از طریق سایت پلیس فتا به همکاران ما گزارش نمایند تا گامی در ایجاد امنیت و آرامش و حفظ سلامتی خانواده هایمان برداشته باشند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها