کد خبر: ۱۹۶۳۷
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی مدعی شد که او تنها نامزد انتخابات ۲۰۲۴ کشورش است که می‌تواند از جنگ جهانی سوم پیشگیری کند.
به گزارش جدید پرس:

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دوشنبه در یک کمپین انتخاباتی در ایالت آیوا گفت که هیچ‌گاه جهان تا این حد در معرض خطر نبوده است. او همچنین مدعی شد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات فعلی آمریکا، روسیه را درست در آغوش چین انداخته است.

او گفت: چنین چیزی غیر قابل قبول است. اگر کودکی باشید که تاریخ بخواند هم، اولین چیزی که متوجه می‌شوید این است که شما هرگز نمی‌خواهید چین و روسیه در کنار هم باشند و تشکیل ائتلاف دهند. بایدن چنین کاری کرد. دولت بایدن روسیه را درست در آغوش چین انداخت. اکنون آنها اتحاد بزرگ قشنگی دارند. برای چین مثل آب خوردن بود. خیلی ساده بود.

دونالد ترامپ همچنین قول داد تا از وقوع یک جنگ جهانی جدید جلوگیری کند و بعد با تشویق هوادارانش مواجه شد.

ترامپ گفت: من اینجا در مقابل شما ایستاده‌ام و تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستم که می‌توانم چنین قولی به شما بدهم؛ من از وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری می‌کنم. برای اینکه واقعا باور دارم که شما در حال حرکت به سمت جنگ جهانی سوم هستید.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا سپس گفت که فردی را در خارج از مراسم مشاهده کرده که کلاهی بر سر داشت که روی آن نوشته بود: «در مورد همه چیز، حق با ترامپ بود.» او گفت که پیام روی آن کلاه «درست» است و ادعا کرد که نظرات قبلی او در مورد خط لوله نورد استریم ۲ توانایی‌های پیشگویانه او را ثابت کرده است.

ترامپ پیشتر در این سخنرانی هم گفت که دولت بایدن نمی‌تواند «درست صحبت کند» و این کشور را به سمت یک جنگ هسته‌ای سوق خواهد داد که «احتمالاً می‌تواند به جهان پایان دهد.»

دولت ترامپ گفت: با این دولت، ما در نهایت به جنگ جهانی سوم می‌رسیم، زیرا آنها درست صحبت نمی‌کنند. آنها وقتی باید خوب رفتار کنند، سخت رفتار می‌کنند، وقتی باید سختگیری کنند، خوب رفتار می‌کنند. راستش را بخواهید، آنها نمی‌دانند دارند چه غلطی می‌کنند. ما در نهایت بر سر این چیزها از یک جنگ جهانی سر در می‌آوریم. این یک جنگ هسته‌ای خواهد بود. بنابراین، این مانند یک جنگ جهانی دوم نیست، اینطور که ما تانک‌ و تفنگ داشته باشیم و به دنبال یکدیگر برویم. این سطحی است که احتمالاً جهان را به پایان می‌رساند و ما مردمی داریم که نمی‌دانند در حال انجام چه کاری هستند.

ترامپ همچنین به هوادارانش گفت که پیروزی او در سال ۲۰۲۴ منجر به پایان ناگهانی جنگ روسیه و اوکراین خواهد شد، جنگی که بیش از یک سال طول کشیده و هیچ نشانه‌ای مبنی بر احتمال مذاکره برای توافق صلح وجود ندارد.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پیشتر هم گفت که رایزنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تنها چیزی است که برای پایان دادن سریع به این جنگ لازم است.

این نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا افزود: اندکی پس از پیروزی در ریاست جمهوری، من این جنگ فاجعه‌بار میان روسیه و اوکراین را حل و فصل خواهم کرد. فقط ۲۴ ساعت طول خواهد کشید، البته ممکن است کمتر از آن هم تمام شود.   

این رئیس پیشین کاخ سفید، همچنین دوشنبه مایک پنس، معاون سابق خودش را بابت خشونت‌های مرتبط با حمله هوادارانش به کنگره در تاریخ شش ژانویه ۲۰۲۱ مقصر دانست. او گفت: اگر پنس آراء را برای قانونگذاران نمی‌فرستاد، مشکل شش ژانویه پیش نمی‌آمد. شما می‌توانید او را بابت شش ژانویه سرزنش کنید.

سخنان ترامپ در حالی مطرح می‌شود که پنس برای چندمین بار روز یکشنبه تکرار کرد که قدرت ابطال انتخابات را نداشته است. او همچنین گفت: تاریخ دونالد ترامپ را مقصر خواهد دانست.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها