کد خبر: ۱۹۴۹۵
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
هیات یونیسف در یمن درباره مشکلات سوء تغذیه شدید بیش از دو میلیون کودک یمنی و احتمال مرگ آنها در صورت عدم رسیدگی و درمان فوری‌شان هشدار داد.
به گزارش جدید پرس:

 به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، هیات صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در یمن در صفحه خود در توییتر اعلام کرد که بیش از دو میلیون کودک در این کشور دچار سوء تغذیه شدید بوده و به درمان نیاز دارند.

این نهاد تاکید کرد، "سوء تغذیه، میلیون‌ها کودک در یمن را از سلامت و توانایی‌هایشان محروم کرده است".

هیات یونیسف در یمن افزود، "با وجود ۲.۲ میلیون کودک دچار سوء تغذیه و بیش از ۵۴۰ هزار کودک دیگر که دچار سوء تغذیه حاد هستند، ما باید فورا برای ارائه خدمات درمانی و حمایت پزشکی لازم از آنها اقدام کنیم".

سازمان ملل اواسط سال گذشته اعلام کرده بود که بیش از ۱۹ میلیون تن در یمن از گرسنگی رنج می‌برند و این بالاترین سطح گرسنگی از سال ۲۰۱۵ یعنی از زمان آغاز جنگ ائتلاف سعودی و محاصره یمن است.

کمبود بودجه فعالیت‌های انسانی سازمان ملل در یمن خطر وخامت اوضاع انسانی در یمن را به دنبال دارد به ویژه که مارتین گریفیث، معاون دبیرکل این سازمان در امور انسانی و هماهنگ‌کننده امدادرسانی‌ها در موارد اضطراری در پایان کنفرانس حامیان مالی یمن در اواخر فوریه گذشته اعلام کرد که سازمان ملل برای طرح کمک به یمن به ارزش ۴.۳ میلیارد دلار برای سال ۲۰۲۳، تنها موفق به جمع‌آوری ۱.۲ میلیارد دلار شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها