کد خبر: ۱۹۴۷۳
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۰
نشریه روزانه معاونت سیاسی سپاه نتیجه‌گیری کرده که توافق ایران و عربستان، «می‌تواند روابط دو سوی خلیج‌فارس را از مرحله «جنگ سرد» به مرحله «صلح سرد» منتقل کند».
به گزارش جدید پرس:

نشریه اخبار و تحلیل‌ها، متعلق به معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه، در مطلبی به چرایی اهمیت توافق ایران و عربستان برای چین پرداخت.

این نشریه با اشاره به خبر توافق ایران و عربستان مبنی بر از سرگیری روابط و بازگشایی سفارتخانه ظرف مدت 2 ماه، نوشت که «آنچه از ظاهر این خبر بر می‌آید آن است که عربستان سعودی و ایران قصد دارند از طریق احیای روابط دیپلماتیک از بار تنش‌ها و اختلافات میان خود کاسته و وارد فاز جدیدی از مناسبات صلح‌آمیز و دوستانه سیاسی و اقتصادی شوند».

 

نشریه روزانه معاونت سیاسی سپاه در ادامه تاکید کرده که «شاید این نگاه زیادی خوشبینانه باشد». این نشریه در توضیح چرایی گزاره‌ای که مطرح کرده متذکر شده «با توجه به عمق اختلافات سیاسی و ایدئولوژیک و رقابت طولانی‌مدت میان دو کشور رسیدن به یک فضای مفاهمه مشترک در کوتاه‌مدت چندان ساده نخواهد بود».

این مطلب در ادامه نتیجه‌گیری کرده که توافق ایران و عربستان، «می‌تواند روابط دو سوی خلیج‌فارس را از مرحله «جنگ سرد» به مرحله «صلح سرد» منتقل کند».

نشریه روزانه معاونت سیاسی سپاه پاسداران درباره چرایی میانجیگری چین نیز نوشته «از منظر چینی‌ها سیاست خارجی ابزاری در جهت ایجاد ثبات در منطقه به منظور دستیابی به توسعه اقتصادی است از این‌رو تلاش می‌کند تا با رفع انسدادهای سیاسی و ایجاد هماهنگی تا حد ممکن موانع اقتصادی را از میان بردارد. برای چین، ایران و عربستان علاوه بر اینکه به عنوان دو بازیگر منطقه‌ای و مؤثر در معادلات سیاسی و امنیتی منطقه شناخته می‌شوند، سهم بسزایی در تأمین انرژی صنایع چینی را بر عهده دارند».

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها