کد خبر: ۱۹۴۶۷
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
به گزارش پلیس ایالت واشنگتن، زوج ایرانی مقیم سیاتل آمریکا به ضرب گلوله راننده کامیون ایرانیِ مقیم تگزاس کشته شدند.
به گزارش جدید پرس:

به گفته درل لو، رئیس پلیس ردموند، این زوج ایرانی زهره صادقی (۳۳ ساله) و محمدمیلاد ناصری (۳۵ ساله) نام داشتند که هر دو مهندس نرم‌افزار بودند و در حومه شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا زندگی می‌کردند.

رامین خداکرم رضایی، راننده ۳۸ ساله کامیون نیز مقیم تگزاس بوده که با خانم صادقی در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس آشنا و شیفته او شده بود و درنهایت پس چند ماه تعقیب پنهانی و تحت‌نظر قرار دادن مداوم وی، او و همسرش را در منزلشان به ضرب گلوله به قتل رساند.

پلیس می‌گوید که مامورین آنها مدت یک هفته تلاش بودند تا رامین خداکرم رضایی را یافته و تحت‌نظر بگیرند؛ اما پیش از وقوع جرم موفق به یافتن وی نشدند.

درل لو می‌گوید: «این قطعا بدترین نتیجه برای یک پرونده تعقیب و ایجاد مزاحمت است. این نتیجه بدترین کابوس هر قربانی، کاراگاه و پلیس است.»

در بیانیه کتبی اداره پلیس آمده است که مظنون در پی شنیدن پادکست‌های خانم صادقی با او ارتباط برقرار کرده است؛ پلیس تصریح کرده که این دو در یک تالار گفتگو درباره کاریابی در زمینه فناوری برای فارسی‌زبانان در اپلیکیشن کلاب‌هاوس با هم آشنا شده بودند.

مادر خانم صادقی که در خانه او و همسرش زندگی می‌کرده، حدود ساعت ۱:۴۵ بامداد جمعه پس از آنکه به خانه یکی از همسایگان گریخت توانست با پلیس تماس بگیرد.

مامورین به محض ورود به صحنه، محمدمیلاد ناصری، همسر زهره صادقی را دیدند که در ورودی خانه به زمین افتاده است. آن‌ها او را از خانه بیرون کشیدند و متوجه گلوله خوردنش شدند و با وجود تلاش برای احیای وی موفق نشدند.

مامورین با وارد شدن به خانه نیز با جسد خانم صادقی و مظنون مواجه شدند.

یک زوج جوان ایرانی به‌دست راننده کامیون هموطن در سیاتل کشته شدند

به گفته رئیس پلیس ردموند، رامین خداکرم رضایی و خانم صادقی اواخر سال ۲۰۲۱ در تالار گفتگوی آنلاین باهم دوست شدند. آن‌ها یکدیگر را در تابستان گذشته ملاقات کردند و سپس تماس‌ها از سوی رامین خداکرم رضایی افزایش یافته و به آزار و تهدید بدل شده است.

به گفته پلیس، مظنون حتی یک‌بار بصورت ناگهانی و ناخوانده با یک دسته گل به خانه مقتولین آمده است.

با تشدید مزاحمت‌های رامین خداکرم رضایی، این زوج در اداره پلیس ردموند از وی شکایت کرده و در تاریخ ۲ مارس حکم حفاظت برای خود گرفته‌اند.

بنابر گزارش روزنامه سیاتل تایمز، خانم صادقی در فرم درخواست حکم حفاظت خود نوشته بود که رامین خداکرم رضایی او را تهدید کرده که به خانه‌شان می‌آید و آنجا را به آتش می‌کشد؛ او همچنین در یک پیام صوتی گفته است تا زمانی که «خود را بکشد یا بمیرد» دست از کارهایش بر نمی‌دارد.

خانم صادقی بارها تلاش کرده که ارتباط رامین خداکرم رضایی را با خود قطع کند، اما آزار و اذیت‌ها ادامه پیدا کرده است. در نتیجه او یک‌بار در ماه دسامبر و مجددا با تشدید مزاحمت‌ها در ماه ژانویه با پلیس تماس می‌گیرد.

رئیس پلیس ردموند می‌گوید که مظنون در یک روز «بیش از صد بار» با خانم صادقی تماس گرفته بود. او مقابل خبرنگاران تاکید کرد که «حکم حفاظت» تنها یک برگه کاغذ است که به پلیس امکان می‌دهد در صورت تخلف افراد اقدام کند اما نمی‌تواند وقتی «کسی مصرانه برای آسیب زدن به اشخاصی تلاش می‌کند» از آن‌ها محافظت کند.

بر اساس آنچه در حساب لینکداین خانم صادقی نوشته شده، او مهندس نرم‌افزار و دانش‌آموخته دانشگاه واشنگتن بوده است و تا ماه نوامبر در یک شرکت ارائه دهنده خدمات وام خرید خانه کار می‌کرده است.

این شرکت درنهایت تعطیل شده و به گفته یکی از همکاران سابقش، او در چند ماه گذشته جویای کار بوده است. صفحه توئیتر او نیز مملو از پست‌های مختلف در حمایت از حقوق بشر و حقوق زنان در ایران است.

محمدمیلاد ناصری، همسر او نیز دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف بوده و از ژانویه ۲۰۲۲ در شرکت آمازون کار می‌کرده است. این دو در سال ۲۰۱۱ میلادی پس از مهاجرت به ایالات متحده با هم ازدواج کردند.

آقای ناصری پیش از آمازون از سال ۲۰۱۷ به مدت ۵ سال برای گوگل کار می‌کرده است. او نیز در صفحه وبلاگ خود بارها از معترضان ایرانی حمایت کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها