کد خبر: ۱۹۴۰۰
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
شرکت‌های چینی علاقه زیادی به کپی‌کاری از روی محصولات موفق دارند. هرچند در سال‌های اخیر از شدت این موضوع کاسته شده، اما هر از گاهی چینی‌ها یادی از گذشته کرده و یک کپی جدید رو می‌کنند! تازه‌ترین مورد این چنینی به کپی عجیب و غریب و تمسخرآمیز تویوتا لندکروزر مربوط می‌شود!
به گزارش جدید پرس:

اولین تصاویر از کپی نسل جدید تویوتا لندکروزر در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شد. این پروژه ابعاد بسیار کوچکی دارد و می‌توان آن را بچه لندکروزر توصیف کرد! در همان نگاه نخست به تصاویر این خودرو، عدم تناسب قسمت‌های مختلف و مقایسه آن با لندکروزر باعث آزار چشم می‌شود!

در رابطه با جزئیات کپی تویوتا لندکروزر اطلاعات زیادی در دست نیست. اما با دقت در تصاویر، نام Kuluze در پشت خودرو به‌چشم می‌خورد. جستجو در گوگل نشان می‌دهد این برند یا معروف نیست و یا واژه مربوطه اصلأ ربطی به شرکت سازنده ندارد. حدس ما این است که بچه لندکروزر چینی در زیر پوسته یکی از مدل‌های مطرح چینی باشد و یک شرکت ثالث یا کارگاه محلی آن را به این شکل درآورده است.

عکس | عجیب، زشت و تمسخرآمیز / لندکروزی که سفارش می‌دهی، چیزی که تحویل می‌گیری!

کپی تویوتا لندکروزر و توجه بالا به جزئیات

در نمای روبرو، همه چیز یادآور تویوتا لندکروزر LC۳۰۰ است؛ با این تفاوت که المان‌هایی مثل چراغ‌ها و جلوپنجره مینیاتوری شده‌اند! توجه چینی‌ها به سطح جزئیات قابل تحسین است، چرا که فرم چراغ‌ها، فرم جلوپنجره و سپر شباهت فراوانی به شاسی‌بلند پرطرفدار ژاپنی دارد.

عکس | عجیب، زشت و تمسخرآمیز / لندکروزی که سفارش می‌دهی، چیزی که تحویل می‌گیری! کپی لندکروز بالا و لندکروز اصلی پایین

با مشاهده تصاویر نمای جانبی، به‌احتمال زیاد اذیت خواهید شد، مخصوصأ اگر از طرفداران تویوتا و مدل محبوب لندکروزر باشید! در این بخش با وجود تلاش‌های ستودنی در شبیه‌سازی، ابعاد ریز رینگ‌ها و تایرها هیچ تناسبی با بدنه ندارند. در نمای عقب هم شباهت این خودرو به لندکروزر LC۳۰۰ انکارناپذیر است و باز هم باید به تحسین استعداد چینی‌ها پرداخت!

علی‌رغم شباهت زیاد و جزئیات بالا، باید پذیرفت که سبک طراحی تویوتا لندکروزر و تناسبات بدنه آن برای یک خودروی شاشی‌بلند فول‌سایز مناسب است تا خودرویی ریزجثه مثل این. همچنین باید اذعان کرد که کپی کورکورانه از محصولاتی که برای طراحی آنها ساعت‌ها، روزها و هفته‌ها زمان صرف شده، ضامن موفقیت نیست. چه‌بسا ممکن است چنین کاری باعث تمسخر و ایجاد سوژه برای کاربران شبکه‌های اجتماعی شود!

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها