کد خبر: ۱۹۳۶۷
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ یک باند هفت نفره سرقت از منازل را در تهران منهدم کردند.
به گزارش جدید پرس:

سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ دراین‌باره گفت:‌ به دنبال وقوع سرقت‌های سریالی از خانه‌های شهروندان در نقاط مختلف تهران، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی با اشاره به نتایج تحقیقات اولیه ماموران گفت:‌ تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، هفت مرد جوان با خودروهای خود در نقاط مختلف شهر تهران پرسه زده و پس از شناسایی خانه‌های خالی از سکونت، با شگرد تخریب در، وارد خانه شده و اقدام به سرقت اموال با ارزش شهروندان کرده‌اند. در همین راستا و  بنابرحساسیت موضوع، کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کرده و در گام نخست با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت یکی از متهمان را شناسایی کردند. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در ادامه دیگر اعضای این باند نیز شناسایی شده و مشخص شد که این افراد سابقه‌دار هستند، گفت:‌ کارآگاهان پس از کشف این سرنخ در پرونده، با روش‌های علمی و بررسی‌های پلیسی، مخفیگاه‌های این افراد را در نقاط مختلف تهران و استان البرز شناسایی کردند. سپس با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه‌های این افراد شدند و در عملیات‌های جداگانه و مقتدرانه متهمان این پرونده را دستگیر کردند.

ولیپور گودرزی با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی گفت:‌ متهمان پس از انتقال به اداره هفدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت‌های متعدد از خانه‌های شهروندان در نقاط مختلف تهران با همدستی یکدیگر اعتراف کردند. تاکنون نیز ۱۴ مالباخته در این رابطه شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد زیای تلویزیون، ساعت مچی، مقداری طلا و بدلیجات از مخفیگاه‌های متهمان کشف شده است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار دارند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها