کد خبر: ۱۹۳۳۰
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: پس از اجرای قانون در صورت مغایرت اطلاعات سکه ‌های ثبت شده و موجودی مغازه، جرایم در نظر گرفته می شود.
به گزارش جدید پرس:

نادر بذرافشان از الزام کسبه این بازار به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت خبر داد و افزود: مطابق با قانون، اطلاعات خرید و فروش تمامی فلزات گران بها توسط کسبه بازار طلا و جواهر باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

او ادامه داد: البته فاز اول این پروژه فقط برای سکه خلاصه می‌شود و در ادامه، کسبه رسته‌های دیگر نظیر شمش و طلای آب شده نیز باید اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

به گفته بذرافشان، اکنون آموزش اعضای اتحادیه به منظور آشنایی با نحوه درج اطلاعات صورت پذیرفته است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تأکید کرد: پس از اجرای قانون، درصورتی که میان داده‌های ثبت شده در سامانه جامع تجارت و موجودی تفاوت وجود داشته باشد، مطابق با قانون، سکه‌های اضافی تخلف شناخته می‌شود و جرایمی در نظر گرفته خواهد شد.

بذرافشان گفت: البته به منظور اجرای قانون فوق باید فرهنگ سازی نیز صورت گیرد، با این وجود اتحادیه طلا و جواهر تهران در راستای اجرای این قانون، اعضا را با معرفی نامه کتبی، پیامک و تماس تلفنی فراخوانده تا آموزش صورت گیرد.

او تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد کسبه در این کلاس‌های آموزشی شرکت کرده اند و برخی اعضا نیز گلایه‌هایی در خصوص ثبت اطلاعات داشته اند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: برای اجرای ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت باید زمان و وقت بیشتری اختصاص داد، همچنین همراهی کسبه و مردم نیاز به فرهنگ سازی و در عین حال برگزاری همایش‌های متعدد دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها