کد خبر: ۱۹۳۲۸
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
یکی از مدیران شرکت جنرال موتورز اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی کاربردهای Chat GPT به عنوان بخشی از همکاری گسترده‌تر خود با شرکت مایکروسافت است. پیش‌تر نیز جنرال موتورز در سال ۲۰۲۱ با مایکروسافت برای تسریع تجاری‌سازی وسایل نقلیه بدون راننده همکاری کرده بود.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از رویترز، اسکات میلر، معاون رئیس جنرال موتورز، هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت: کاربردهای «ChatGPT در همه چیز نمود پیداخواهد کرد.

میلر افزود: روبات چت می‌تواند برای دسترسی به اطلاعاتی در مورد نحوه به کارگیری ویژگی‌های وسیله نقلیه که معمولا در کتابچه راهنمای مالک خودرو یافت می‌شود، عملکردهای برنامه مانند «کد در گاراژ» یا ادغام برنامه‌ها استفاده شود.
یکی از سخنگویان جنرال موتورز نیز گفت: این تغییر فقط مربوط به یک قابلیت واحد مانند تکامل دستورات صوتی نیست، بلکه به این معنی است که مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند که به‌طور کلی فناوری‌های تازه‌تر و قدرتمندتری در وسایل نقلیه آینده آن‌ها به کار رفته باشد.

این خبر ابتدا توسط وب‌سایت «سمافور» منتشر شد در بخشی از این خبر عنوان شده بود که جنرال موتورز در حال کار روی یک دستیار شخصی مجازی است که از مدل‌های هوش مصنوعی در پس زمینه ChatGPT استفاده می‌کند.
در اوایل سال جاری، مایکروسافت سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در OpenAI مالک ChatGPT را اعلام کرد و گفت که قصد دارد فناوری «چت‌بات» را به همه محصولات خود اضافه کند.
 

 

مایکروسافت، مانند دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری، تلاش‌های خود را برای تعبیه فناوری بیشتر در وسایل نقلیه، از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی گرفته تا رانندگی خودکار گرفته تا سیستم‌عامل‌هایی که عملکرد باتری و چندین عملکرد دیگر یک وسیله نقلیه را کنترل می‌کنند، افزایش داده است

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها