کد خبر: ۱۹۲۹۲
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
بی‌بی‌سی در اقدامی جنجالی فعلا گری لینه‌کر را کنار گذاشته است.
به گزارش جدید پرس:

گری لینه‌کر، پس از انتقاد از قوانین مهاجرتی جدید انگلیس و مقایسه ان با قوانین المان در دهه 1930 از برنامه Match of the day کنار گذاشته شد. این درحالی است که این مجری پیش از این مدعی شده بود هیچ اقدام انضباطی در خصوص انجام نخواهد شد.

این موضوع پس از آن اتفاق افتاد که لینه‌کر این هفته با واکنش شدیدی در توییتر از لایحه مهاجرت غیرقانونی که مهاجرانی که با قایق‌های کوچک وارد بریتانیا می‌شوند را از اقامت در این کشور منع می‌کند، انتقاد کرد.

در بیانیه بی‌بی‌سی آمده است: «بی‌بی‌سی در روزهای اخیر با گری و تیمش گفتگوهای مفصلی داشته است. ما تصمیم گرفتیم تا زمانی که موضعی توافق‌شده و روشن در مورد استفاده او از شبکه‌]ای اجتماعی نداشته باشیم، از پخش Match of the Day خودداری کنیم.

وقتی صحبت از رهبری در پوشش فوتبال و برنامه‌های ورزشی به میان می‌آید، گری در اولویت دوم قرار دارد. هرگز به لینه‌کر گفته نشده که نمی‌تواند نظر آزادی داشته باشد و یا در مورد مسائلی که برای او مهم است، صحبت نکند. تنها به وی گفته شده تا از جانبداری سیاسی خودداری کند.»

پیرس مورگان، خبرنگار TalkTV در خطاب به این نزاع نوشت: «این یک تصمیم مضحک است و اگر بی‌بی‌سی واقعاً اعتقاد دارد که مجریانش نباید عقاید سیاسی داشته باشند، من مشتاقانه منتظرم که دیوید آتنبرو و آلن شوگر و همه مجریان بی‌بی‌سی که نظرات خود را علنی می‌کنند تعلیق شوند.»

پس از این اتفاق، آلن شیرر و ایان رایت، کارشناسان Match of the day، اعلام کردند در همراهی با لینه‌کر، به عنوان کارشناس در برنامه روز شنبه حضور نخواهند یافت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها