کد خبر: ۱۹۱۸۹
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
کاربران نسخه تحت وب گوگل ترنسلیت از این پس امکان بارگذاری عکس‌ها و ترجمه متن داخل آن‌ها را در اختیار خواهند داشت.
به گزارش جدید پرس:

یکی از قابلیت‌های کاربردی اپلیکیشن موبایل گوگل Translate، امکان ترجمه متون داخل عکس‌ها است که توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. متاسفانه این ویژگی تا به امروز در نسخه تحت مرورگر مترجم گوگل وجود نداشت؛ اما به‌تازگی امکان بهره‌مندی از آن، فراهم شده است.

ترجمه متن عکس‌ها در گوگل Translate چگونه است؟

مترجم گوگل یکی از محبوب‌ترین ابزارها در زمینه خود به شمار می‌رود که می‌توان از آن در شرایط مختلفی مثل مسافرت در سایر کشورها، استفاده نمود. از جمله قابلیت‌های مهم آن می‌توان به ترجمه همزمان مکالمات و توانایی تشخیص خودکار متن موجود در عکس‌ها اشاره نمود. البته بسیاری از ویژگی‌های کاربردی آن مثل مورد دوم، در انحصار اپلیکیشن موبایل بوده؛ امری که نارضایتی کاربران نسخه تحت مرورگر را در پی داشته است.

به نظر می‌رسد که گوگل قصد رفع این مشکل دارد و به مرور می‌خواهد ویژگی‌های برنامه مترجم موبایل خود را روی نسخه مرورگر هم ارائه کند و این روند را با فراهم ساختن قابلیت ترجمه متن داخل عکس‌ها، شروع کرده است. در حال حاضر، می‌توان از گوگل Translate در کنار ترجمه متون برای برگرداندن اسناد و وب سایت‌ها نیز استفاده نمود.

گوگل translate

ناگفته نماند که در گذشته هم امکان ترجمه عکس‌ها به کمک سرویس گوگل لنز در مرورگر و کامپیوتر وجود داشت؛ اما این ابزار تنها از عکس‌های آنلاین پشتیبانی به عمل می‌آورد و مسیری برای بارگذاری عکس‌ها توسط کاربران در آن، مهیا نبود. به همین دلیل گزینه مطلوبی برای ترجمه عکس‌های ذخیره شده روی حافظه دستگاه محسوب نمی‌شد؛ اما از این پس می‌توان گوگل ترنسلیت را به همین منظور مورد استفاده قرار داد.

اکنون اگر به صفحه سرویس مترجم گوگل مراجعه کنید، تب جدیدی تحت عنوان Images در آن مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی کلید Browse your computer، قادر خواهید بود عکس مورد نظر خود را جهت ترجمه، بارگذاری نمایید. فعلاً فرمت‌های JPG و JPEG در کنار PNG قابل آپلود هستند؛ اما احتمال دارد در آینده شاهد پشتیبانی از فرمت‌های تصویری بیشتر باشیم. پس از به اتمام رسیدن فرایند آپلود، می‌توانید زبان دلخواه را انتخاب نموده و خروجی ترجمه شده را تحویل بگیرید. همچنین گزینه‌ای برای کپی کردن متن برگردانده شده و دانلود آن در نظر گرفته شده است. برای مقایسه دو تصویر در کنار هم می‌توانید از گزینه Show original کمک بگیرید.

گوگل translate

 

فرایند ترجمه عکس‌ها در نسخه تحت وب گوگل Translate هنوز به پای اپلیکیشن آن نمی‌رسد؛ زیرا در برنامه اختصاصی موبایل، امکانات بیشتری مثل گوش دادن به متن ترجمه شده یا انتخاب و کپی کردن دستی قسمتی از متن، وجود دارد. با این حال اگر به گوشی خود دسترسی نداشته باشید، می‌توانید از نسخه تحت وب مترجم گوگل کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با بهترین سرویس‌های موجود در این زمینه، می‌توانید به سراغ «جعبه ابزار: معرفی بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای ترجمه عکس» بروید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها