کد خبر: ۱۹۱۷۲
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۰
خانواده برومند نجفی محیط‌بان کرمانشاهی که مرداد امسال مقابل دادگاه به قتل رسید، از قاتل فرزندشان گذشتند و رضایت دادند.
به گزارش جدید پرس:

چهاردهم مرداد سال ۱۳۹۹ یکی از مخبران یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه با مشاهده چهار شکارچی غیرمجاز که با خودروی آفرود وارد منطقه حفاظت‌ شده بیستون کرمانشاه شده بودند و به‌ گفته او، اقدام به شکار کرده بودند، موضوع را به پاسگاه محیط‌ بانی مستقر در منطقه اطلاع می‌دهد.

بلافاصله بعد از اطلاع‌رسانی، پنج نفر از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه برای بررسی مسئله، خود را به خودروی شکارچیان می‌رسانند و در درگیری میان نیروهای محیط‌بانی و شکارچیان، ضمن اصابت تعدادی تیر به خودروی شکارچیان، یک نفر از آن‌ها با گلوله محیط‌بان «برومند نجفی» زخمی می‌شود و در ادامه جان خود را از دست می‌دهد.

در جریان رسیدگی به این پرونده، برومند نجفی توسط شعبه سوم دادگاه کیفری یک کرمانشاه به اعدام محکوم شد. درخواست اعاده‌ دادرسی پرونده‌ محیط‌بان برومند نجفی توسط دیوان‌عالی کشور پذیرفته می‌شود و این پرونده برای رسیدگی‌ مجدد حقوقی، به شعبه‌ هم‌عرض، ارجاع می‌شود.

سرانجام در ۲۲ مرداد امسال هنگامی که محیط‌بان برومند نجفی به همراه یک سرباز در جریان برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اعاده دادرسی پرونده -متهم شدن برومند نجفی به قتل یک شکارچی غیرمجاز- در حال خارج شدن از ساختمان دادگاه است، با تجمع اقوام مقتول روبرو می‌شود و در نهایت با تیراندازی پدر مقتول به برومند نجفی و سرباز همراه او، محیط‌بان نجفی فوت و سرباز همراه او راهی بیمارستان می‌شود.

حالا به مناسبت نیمه شعبان و در قالب پویش "به احترام امام رضا(ع) می‌بخشم" اعضای ستاد صبر استان کرمانشاه و سران اقوام، ایلات، طوایف استان کرمانشاه دور هم جمع شدند تا در آیین خون صلح، به این اختلاف چند ساله پایان دهند. 

قاتل برومند نجفی بخشیده شد | خانواده محیط‌بان کرمانشاهی از قصاص قاتل گذشتند

حجت‌الاسلام جلیلیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه در این مراسم، اظهار کرد: در قرآن کریم بعد از آیه قصاص بلافاصله از گذشت به‌عنوان یک ارزش انسانی و دینی صحبت شده است.

وی افزود: صلح، صفا، صمیمیت و ایجاد دوستی نعمتی است که باید چنین جلساتی در راستای تریوج آن برگزاری شود تا فرهنگ شود و انتشار یابد. 

توسلی‌زاده رییس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز در این آیین از تحقق صلح در ۲۴ فقره پرونده قتل عمد در استان خبر داد و افزود: سال گذشته ۵۵۰ هزار پرونده ورودی به دادگستری استان داشتیم که هر کدام از این پرونده‌ها می‌تواند منجر به جرایم قتل شود.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، از تمامی بزرگان و ریش‌سفیدان درخواست کرد که با کمک به دستگاه قضا، راه مصالحه را گسترش دهند تا با آرامش در کنار هم زندگی کنیم.

منوچهر فتاحی معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه هم در ادامه از تلاش این معاونت برای تبدیل گفتمان سازش به‌عنوان گفتمان غالب در حوزه دعاوی خبر داد و اظهار کرد: به دنبال این هستیم که با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در استان از جمله ستاد صبر، شعب شوراهای حل اختلاف و استفاده از ظرفیت بزرگان و متنفذین گفتمان رایج در خصوص دعاو رای به گفتمان سازش تبدیل کنیم.

وی با تقدیر از کار ارزشمند خانواده محیط بان کرمانشاهی ادامه داد: خانواده مرحوم برومند نجفی اعلام گذشت کردند و مراسم خون‌صلحی به این منظور برگزار شد.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال صلح و سازش را در ۲۴ فقره قتل عمد داشتیم که به همت معاونت توسعه حل اختلاف و ستاد صبراستانی و متنفذین و بزرگان ایلات وطوایف انجام شده است.

فتاحی اضافه کرد: به دنبال این هستیم با استفاده از نهادهای سازشی و استفاده از ظرفیت و مشارکت بزرگان و ریش‌سفیدان مسیر سازش را در بین مردم با فرهنگ کرمانشاه تداوم ببخشیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها