کد خبر: ۱۹۰۶۸
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
یک کارشناس بازار مسکن درباره تاثیرات افزایش نرخ ارز بر بازار مسکن در دراز مدت و تبعات این موضوع در ماه‌های آتی این بازار گفت: همواره دو بازار موازی در کنار بازار مسکن وجود دارد که بازدهی آنها عموما کوتاه مدت بوده و سرمایه‌گذاری عمومی در این بازارها نیز به‌صورت موقتی است.
به گزارش جدید پرس:

بیت‌اله ستاریان در توضیح این مطلب افزود: این بازارها بازار سکه و ارز است. عموما کسانی‌که سرمایه‌ای دارند ابتدا وارد بازار ارز و سکه می‌شوند و زمانی‌که ارز و سکه به سقف مورد نظرشان می‌رسد و سرمایه‌های خود را به بخش مسکن بازمی‌گرداندند، اما اکنون این وضعیت تاحدودی تغییر کرده و مسکن نیز به موازات بازارهای موازی خود در حال بالارفتن است که این شرایط نشان می‌دهد که اضطرابی که در بخش ارز و سکه و طلا وجود داشته در بخش سایر بازارها نظیر مسکن نیز وجود دارد.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران در نظر دارند منابع خود را تبدیل به کالای سرمایه‌ای کنند تا بتوانند از کاهش ارز سرمایه و پول خود جلوگیری کنند.

ستاریان تاکید کرد:‌ تجربه تاریخی جامعه ما نشان می‌دهد که مسکن در ۵۰ سال گذشته همیشه پیشتاز بازارها در درازمدت بوده و اکنون و در کوتاه مدت نیز چنین روندی رخ می‌دهد و یعنی ماهانه ۶، ۷، ۵، ۴ درصد رشد قیمت را داریم که این وضعیت را باید فاجعه دانست.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها